Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fortjeneste?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 12. Nov 10
Indlæg ialt: 211
Skrevet kl. 22:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej derude.

Nu jeg alligevel er færdig med at se film her en lørdag aften ville jeg lige høre jeres mening om dette.

Jeg har gang på gang været ved at kaste mig ud i at lave en webshop, ideen er ikke droppet, men mangler det rigtige produkt!

Jeg har gang på gang fundet produkterne, men fortjenesten overrasker mig grusomt!

Er det korrekt, at en varer til en indkøbspris eksl moms skal koste omkring 400 kroner, og sælges inkl moms til omkring de 600? Derudover tilbyder konkurrenter gratis fragt ved køb for 500kr. Varerne kommer blandt andet fra tyskland og Danmark. ( Skal sådan set betales fragt to gange på disse varer)

Disse varegrupper jeg har kigget på kræver næsten 1000 forskellige produkter, og mange af dem i den pris klasse og med den avance.

Jeg håber det bare er mig der har fundet de forkerte ting hvergang, eller er det virkelig den barske sandhed?

 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12674
Skrevet kl. 22:26
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Det er jo umuligt at svare dig på om en indkøbspris på 400 kr er ok eller ej, men er udsalgsprisen 600 kr inkl. moms og fragt må der være noget galt.

Trækker du momsen fra de 600 kr ( momsen udgør 120 kr) er der kun 480 kr tilbage så kan du jo selv se at der ikke er meget tilbage hvis du også skal betale fragt. Så enten driver dine konkurenter en mega dårlig forretning eller også har de langt bedre indkøbspriser end du tror.

Mvh

Ravn

Fra Nykøbing Sj
Tilmeldt 29. Sep 09
Indlæg ialt: 855
Fra  Jimmis garage Skrevet kl. 22:30
Hvor mange stjerner giver du? :

"Er det korrekt, at en varer til en indkøbspris eksl moms skal koste omkring 400 kroner, og sælges inkl moms til omkring de 600"

forstår ikke helt det du skriver her, men mener du at du har et produkt til 400 eksl moms i indkøbspris, om du så skal sælge dette for 600 incl moms?

Er det det du mener, så kan jeg kun svare et kæmpe nej for så  har du underskud inden du sælger dit produkt. Produktet skal være noget dyrere, hvis du skal tjene noget godt på det.

Nu kender jeg ikke din situation ang udgifter, men det er vigtigt du sætter dig ned og får lavet et budget.

Vh Jimmi

Fra Farum
Tilmeldt 10. Jul 11
Indlæg ialt: 255
Skrevet kl. 22:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg synes naturligvis, at du bare skal kaste dig ud i en webshop. Hvis det er din første virksomhed, er det en god idé at starte med en varetype, hvor der ikke er alt for stor risiko for et stort økonomisk tab. Hvis du finder et produkt, som du gerne vil sælge i den webshop, så undersøg markedet først! Du kan altid undersøge, hvad dine konkurrenter gør godt - og hvad de gør skidt. Men det hjælper ikke altid at "kopiere" konkurrentens idéer - du bliver også selv nødt til at tænke nyt.

Hvis jeg forstår dit spørgsmål rigtigt, så vil jeg gve dig et lille eksempel på, hvordan du regner med priser:

- Hvis du køber en vare til 400 kr. ekskl. moms, bliver din indkøbspris i alt 500 kr. inkl. moms (moms = 25% af 400 kr. = 100 kr.). For at tjene på varen bliver du altså nødt til at sætte en salgspris på over 400 kr. ekskl. moms. F.eks. 420 kr. ekskl. moms, så bliver din salgspris 525 kr. inkl. moms.

Du skal kun opkræve moms, hvis din virksomhed er momsregistreret. I så fald vil momsregnskabet lyde som følger, hvis vi tager udgangspunkt i eksemplet ovenfor:

- Du betaler 25% af de 400 kr. (dvs. 100 kr.) i moms, når du køber varen. Når du sælger varen for 525 kr., modtager du 20% af de 525 kr. (dvs. 105 kr.) i moms.

Du kan nu lave momsregnskab som følger:

- Købsmoms = 100 kr. Salgsmoms = 105 kr. Du skylder (salgsmoms - købsmoms) dvs. 105 kr. - 100 kr. = 5 kr. i moms.

Held og lykke med projektet!

Med venlig hilsen

Patrick

Tilmeldt 12. Nov 10
Indlæg ialt: 211
Skrevet kl. 22:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Jimmi :
Nu kender jeg ikke din situation ang udgifter, men det er vigtigt du sætter dig ned og får lavet et budget.

Altså har ikke flere hundrede tusinde og smide efter det, og det tror jeg der er brug for i dette tilfælde. For som i også ser har jeg svært ved at se en god forretning i dette. Vil mene at der burde være lidt mere i fortjeneste, har en dansk grossist og en tysk grossist der har samme varer. prisen er så også samme, og de får højst sandsynligt fra den tyske grossist, men har jo nok en meget bedre aftale end mig. Men ser ikke dette som en mulighed længere, og fordi denne kategori indholder flere tusinde forskellige produkter.

Er nu med tankerne på noget ganske simpelt der måske er i ti forskellige modeller. Har muligvis også fundet produktet. Skal bare lige finde ud af indkøbs prisen.

Men jeg er ikke helt galt på den, at hvis jeg skal sælge noget til 500, skal det i indkøb ca være det halve, som minimum? Eller er jeg helt galt på den?

Fra Nykøbing Sj
Tilmeldt 29. Sep 09
Indlæg ialt: 855
Fra  Jimmis garage Skrevet kl. 22:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er jo svært at sige, for det kommer an på hvordan du vil bygge din virksomhed op.

Men få set på hvilke konkurrence der er på marked og  se hvad de andre sælger et ligende produkt til og så igen få lavet et budget så kan du se hvad du skal tjene på produktet før du er tilfreds og så kan du også se om det er realistisk ;-) 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12674
Skrevet kl. 22:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Patrick:

Jeg synes naturligvis, at du bare skal kaste dig ud i en webshop.

Det er jo meget fint at du syntes det, men der er da ingen grund til at starte noget som man ikke kan tjene penge på.  inden du rådgiver folk bør du nok lige læse hvad de skriver om hvad ders konkurenter tilbyder.

Med en indkøbspris på 400 kr ekskl moms og en udsalgspris på 600 inkl. moms + fragt  er dødsdømt forretning.

 

Ravn

 

 

 

 

 

Tilmeldt 12. Nov 10
Indlæg ialt: 211
Skrevet kl. 22:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Det skal drives ved siden af nuværende arbejde, så 100 kroner om dagen ville mere eller mindre kunne stille mig til freds eller 1000 kroner om måneden. Har banket en anden lille virksomhed op, men sammen med tre andre. og det er nogle af disse penge jeg vil have til at vokse / investeres. Igen ikke fordi der er tale om flere hundrede tusinde. Men bare det at der bliver solgt noget er nok for mig, men gider måske ikke købe 1000 forskellige varer hjem, så er nok ude i at droppe min første ide :)

og mange tak for alle svarene.

Fra Farum
Tilmeldt 10. Jul 11
Indlæg ialt: 255
Skrevet kl. 22:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:
der er da ingen grund til at starte noget som man ikke kan tjene penge på.

Jeg er helt enig - selvfølgelig skal man da tjene penge på det. I dette tilfælde kan det rent faktisk løbe rundt, såfremt fragten ikke er alt for høj.

Mit bekræftelse i at kaste sig ud i en webshop, skal mere ses som en opfordring til at komme igang, så snart man har det rigtige produkt.

Med venlig hilsen

Patrick

Fra Nykøbing Sj
Tilmeldt 29. Sep 09
Indlæg ialt: 855
Fra  Jimmis garage Skrevet kl. 23:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Har du overvejet dropshipping, så har du ikke den store risiko og intet varelager?? 

Ellers kan du skrive til mig i pm, så kan jeg måske hjælpe dig med et koncept hvor du kan tjene lidt penge uden risiko

Vh Jimmi

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)