Hej Mette.
Først og fremmest et meget spændende produkt, som I vil sælge over Internettet.
Vedr. hjemmesiden, så er det meste sagt. Derudover vil jeg da også lige slå et slag for E-pusher, hvor Jannie Bak´s kritikpunkter kunne være fuldstændig afværget.
1-5 salg om måneden er jo fint nok, hvis bare avancen er høj nok.
Har I overvejet, hvorledes jeres salg bedst kan foregå altså, hvorvidt Internettet er den bedste løsning eller et telefonsalg.
Jeg har lidt kontakt til Simon fra
Covenco, som anvender en af de
live support løsninger, som vi forhandler.
Grunden til at jeg nævner dem er, at de sælger "high margin/low volume" products, det vil sige, at deres
avance er høj, men de har meget få besøgende. Så for dem gælder det om, at udnytte de besøgende, som de får ind 100 %.
De valgte at fokusere på personlig kontakt med hver eneste besøgende, som kommer ind. For dem har det betydet en 3-dobling i salget, fordi de altid er klar til at svare på spørgsmål, som kunden måtte have.
Den samme
trend kan vi faktisk også høre hos Callcentret Outsell, som servicerer besøgende til amerikanske autoforhandleres
hjemmesider via live support.
De øger omsætningen markant og får booket flere besøgende til prøvekørsler.
Her er et lille eksempel på, hvordan man sælger biler over Internettet i USA.
Sheehy autodealer
Hvis I ikke kører det fuldtids, så tilbyd det når I er online. Det kan vi nemt sætte op til jer.
Gode grunde til at fokusere på personlig kontakt
1. Det kan forøge jeres salg
2. Dialogen med besøgende giver jer en finger på pulsen omkring jeres produkter, "key selling points"
3. I skaber en kontakt til besøgende/kunde, som måske ville have forladt hjemmesiden.
Så den konkrete værdi vil være:
- Muligheden for øget salg
- Informationerne indeholdt i dialogen med besøgende til at forbedre hjemmesiden og key selling points.
Vi har nogen forskellige forslag, som du kan teste gratis og se effekten af dem, hvis du har lyst.
Held og lykke med projektet