Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

En rigtig mand bør eje et slips i følge danske kvinder - Ejer du et slips?

Side 1 ud af 4 (36 indlæg)
Fra Viborg
Tilmeldt 10. Aug 12
Indlæg ialt: 663
Fra  Dyrhøj Marketing Skrevet kl. 17:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer,

Jeg har for kort tid siden lanceret en webshop med min partner som tilbyder bl.a. billige slips og butterflies på www.styleguy.dk. I den anledning synes jeg, at det kunne være interesserant at undersøge, hvad kvinder mener om mænd med slips. Jeg lavede en lille spørgeundersøgelse for få uger siden, hvor jeg spurgte 100 kvinder i alderen 18 år og derover. De 100 kvinder skulle bl.a. svare på spørgsmålet: Bør en rigtig mand eje et slips?

Resultatet blev således:

52 % af de kvinder, der svarede på spørgeskemaet trykkede "JA" til at en rigtig mand bør eje et slips. De resterende 48 % fordelte sig over "Nej" og "Ved ikke". Det vil altså sige at over halvdelen af de adspurgte kvinder mener at bør eje et slips.

Ejer du et slips og i hvilke anledninger iklæder du dig et slips? :-)

Venlig Hilsen

Martin Dyrhøj

Fra Ringsted
Tilmeldt 21. May 12
Indlæg ialt: 1747
Skrevet kl. 17:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ejer ikke et slips. Så er jeg vist ikke en rigtig mand. Men hvis jeg nu spurgte 100 andre, kunne resultatet være anderledes ;).

Det her er bare min personlige mening, intet hetz eller noget som helst, men jeg mener ikke man kan skrive "Danskerne syntes" (som samtlige aviser gør), medmindre de faktisk har spurgt alle Danskerne (eller bare nogen over en vis alder), for 100, 200, 4000 etc er totalt misvisende når man tænker over, at vi altså snart er (hvis ikke allerede) 6.000.000 mennesker i Danmark.

Men mon ikke jeg kommer til at eje et slips, når jeg engang skal giftes? :P

Sov bedre om natten med en kontinentalseng

Fra Viborg
Tilmeldt 10. Aug 12
Indlæg ialt: 663
Fra  Dyrhøj Marketing Skrevet kl. 17:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Jonas:

Jeg ejer ikke et slips. Så er jeg vist ikke en rigtig mand. Men hvis jeg nu spurgte 100 andre, kunne resultatet være anderledes ;).

Det her er bare min personlige mening, intet hetz eller noget som helst, men jeg mener ikke man kan skrive "Danskerne syntes" (som samtlige aviser gør), medmindre de faktisk har spurgt alle Danskerne (eller bare nogen over en vis alder), for 100, 200, 4000 etc er totalt misvisende når man tænker over, at vi altså snart er (hvis ikke allerede) 6.000.000 mennesker i Danmark.

Men mon ikke jeg kommer til at eje et slips, når jeg engang skal giftes? :P

Det er nu også mest spas, men det kunne være spændende at høre om aminoerne er slipseforbruger.

Nu skriver jeg jo heller ikke ALLE danske kvinder, men bare danske kvinder. Naturligvis burde man udspørge flere hvis man skulle have et mere retvisende svar.

God dag :-)

Venlig Hilsen

Martin Dyrhøj

Fra Næstved
Tilmeldt 8. Apr 08
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 17:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Ejer en del forskellige slips, til forskellige lejligheder.
Det er faktisk overraskende hvor tit jeg også har dem på.

Har bl.a. altid et på når jeg tager ud til en kunde, for mig er det et image af professionalisme som jeg gerne vil vise :-)

Ud over dette, så kan jeg da også godt finde på at tage et slips på til en familie middag.

Og sidst men ikke mindst så er det obligatorisk til barnedåb/bryllup/konfirmation osv. :-) 

Fra Viborg
Tilmeldt 10. Aug 12
Indlæg ialt: 663
Fra  Dyrhøj Marketing Skrevet kl. 17:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Dyberg:

Ejer en del forskellige slips, til forskellige lejligheder.
Det er faktisk overraskende hvor tit jeg også har dem på.

Har bl.a. altid et på når jeg tager ud til en kunde, for mig er det et image af professionalisme som jeg gerne vil vise :-)

Ud over dette, så kan jeg da også godt finde på at tage et slips på til en familie middag.

Og sidst men ikke mindst så er det obligatorisk til barnedåb/bryllup/konfirmation osv. :-) 

Du har helt ret i at man udstråler en vis form for seriøsitet og professionalisme ved at iklæde sig et slips, hvilket kan være en stor fordel hvis man f.eks. er sælger.

Afhænger lejligheden af hvilket slips du tager på, eller bruger du dine slips til alle typer arrangementer og lejligheder?

Venlig Hilsen

Martin Dyrhøj

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46559
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har masser af slips. Jeg går ikke med slips i det daglige - det har jeg gjort den gang "alle" gjorde, men jeg nyder det når jeg har det på. Jeg vælger efter hvad jeg skal udstråle og dermed også efter hvad de andre forventes at ha på.

Man skal f.eks. ikke fremstå "overdressed" i sort jakkesæt og med slips, hvis alle andre er casual - men i en del sammenhæng, er slipset stadigt en del af dress-code - mest til erhverv, men også når det rigtigt går løs med store fester

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Næstved
Tilmeldt 8. Apr 08
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 17:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Dyrhøj:

Du har helt ret i at man udstråler en vis form for seriøsitet og professionalisme ved at iklæde sig et slips, hvilket kan være en stor fordel hvis man f.eks. er sælger.

Afhænger lejligheden af hvilket slips du tager på, eller bruger du dine slips til alle typer arrangementer og lejligheder?

Venlig Hilsen

Martin Dyrhøj

Det afhænger af lejligheden, f.eks. har jeg et hvidt smalt slips, til lidt finere "druk-fester", et par stykker specielt valgt til kunde besøg, og så bare lidt blandet :-)
Og så skal der jo være lidt forskelligt der matcher de forskellige skjorter man nu har hængene i skabet.

Fra Søborg
Tilmeldt 7. Sep 11
Indlæg ialt: 327
Fra  Endorse IT Skrevet kl. 17:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Ja jeg har også en god stak slips.
Jeg bruger dem ikke så ofte som jeg har gjort, det hænger nok sammen med min kone nok har lavet lidt om på min stil, så jeg er knap så klassisk påklædt efterhånden.

Men jeg tager slips på hvis jeg skal ud til en ny kunde eller skal hive en større ordre hjem.

Til fest er det slips, men hvis det er rigtig fest er det butterflyen der er på.

Et andet godt spørgsmål er hvor mange yngre mænd kan binde et slips?
For en ting er at eje et slips, noget andet er at binde det rigtig!

/Nicolay Høy
Endorse IT - http://www.endorseit.dk

Fra Ringsted
Tilmeldt 21. May 12
Indlæg ialt: 1747
Skrevet kl. 17:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Dyrhøj:
Nu skriver jeg jo heller ikke ALLE danske kvinder, men bare danske kvinder. Naturligvis burde man udspørge flere hvis man skulle have et mere retvisende svar.

Det er rigtig nok, men overskriften lyder lidt sådan ;).

Men du kan jo lave en lidt mere omfattende undersøgelse og så smide det ud til nogen aviser. :P Har læst et eller andet sted, at aviser er rigtig glade for sådan nogen undersøgelser og facts osv. :)

Sov bedre om natten med en kontinentalseng

Fra Viborg
Tilmeldt 10. Aug 12
Indlæg ialt: 663
Fra  Dyrhøj Marketing Skrevet kl. 17:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Nicolay:

Hej

Ja jeg har også en god stak slips.
Jeg bruger dem ikke så ofte som jeg har gjort, det hænger nok sammen med min kone nok har lavet lidt om på min stil, så jeg er knap så klassisk påklædt efterhånden.

Men jeg tager slips på hvis jeg skal ud til en ny kunde eller skal hive en større ordre hjem.

Til fest er det slips, men hvis det er rigtig fest er det butterflyen der er på.

Et andet godt spørgsmål er hvor mange yngre mænd kan binde et slips?
For en ting er at eje et slips, noget andet er at binde det rigtig!

Hej Nicolay,

Du har sikkert ret i, at der er mange yngre mænd, der ikke er så erfarne i at binde et slips. Det kunne måske være årsagen til at størstedelen af de unge vælger en butterfly fremfor et slips, når de skal i byen. Det er trods alt en smule nemmere at klipse en butterfly på fremfor at binde et slips.

God dag :-)

Venlig Hilsen
Martin Dyrhøj

Side 1 ud af 4 (36 indlæg)