Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lovgivning omkring telefonsalg

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Som det er nævnt er der en masse regler, specielt for B2C

1) Man må ikke ringe efter kl 23. - men vær opmærksom på at mange kunder bliver irriterede bare det er efter 20.

2) Robinson-listen er NO GO.

3) Som også nævnt må man ikke ringe til folk, der ikke har kundenummer i ens virksomhed hvis det drejer sig om andet end aviser, blade, m.m. som også nævnt. Har de kundenummer må man godt.

http://www.forbrugerombudsmanden.dk/Sager-og-praksis/Markedsfoeringsloven/Markedsfoeringsloven-i-praksis

Denne vil nok hjælpe.

Mvh.

Christian

Fra Bjerringbro
Tilmeldt 6. Mar 09
Indlæg ialt: 75
Fra  Partypoint Skrevet kl. 23:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Kender ikke rigtig reglerne indenfor området omkring telefon slag.

Men er det ikke brede at kunderne  selv flytter over i jeres telefonselskab jeg har personligt ikke meget til overs for sælger der ringer får at sælge et eller andet P.. og det sker minimum en gang om ugen siger nej til at købe noget 95% af gang. 

Så hvis det var mig ville jeg synets at i skulle ud at gøre noget mere ud og snak med kunderne så de ved der er mennesker bag og ikke bare løbere ind i en telefon sælger der bare vil tage R.... på dem

Mvh Jonas Kolding

Partypoint - Midtjyllands fedeste udlejning af festudstyr. Uanset om du skal bruge jukeboxSlush Ice maskine eller et lydanlæg med power!

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 00:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Problemet er bare at virksomhederne ikke gider at betale for kørende sælgere.

Det er trods alt billigere at side på kontoret og ringe til folk
Fra Kgs. Lyngby
Tilmeldt 14. Oct 09
Indlæg ialt: 329
Fra  Mallorca Oplevelser Skrevet kl. 03:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej du.

Jeg har arbejdet i 10 år i forsikringsbranchen og vi lever om nogen af, at ringe og forstyrre folk:-)

Robinson-listen opdateres hvert kvartal, hvilket betyder at hvis I ringer til en der nyligt har meldt sig til, vil der ikke kunne ske jer noget. Ringer I derimod til en der har været meldt til i længere tid, risikerer I en bøde i omegnen af 20.000 kr.

jf. forbrugeraftalelovens § 6, som omhandler privatlivets fred, må der kun ringes uanmodet med henblik på aftaleindgåelse om avis, magasin, blad og forsikringsabonnementer. Det er i tidernes morgen, blevet bestemt at dette har samfundsmæssig interesse.

Hvis I skal kontakte private husstande med henblik salg, skal der foreligge en klar tilkendegivelse fra forbrugeren selv, om ønsket om at blive ringet op. Det kan eksempelvis være ved deltagelse i konkurrencer eller andet, hvor forbrugeren er indforstået med, at han eller hun vil blive kontaktet.

Håber det hjalp lidt.

Med venlig hilsen

Eugene

Tilmeldt 25. Aug 11
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 03:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kender personligt intet til disse regler , men hvad hvis man ringer til hvem som helst og spørger om det er ok.

Feks hvis jeg ringede til en person/firma og spørger , om jeg mår forstyrre dem i 5-10 hvis de siger nej kan de jo altid ligge på igen

men ville det være lovligt..?

Personligt er jeg blevet ringet op af en del og de spørger aldrig om det er ok

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46504
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:27
Hvor mange stjerner giver du? :

MDE:
hvis jeg ringede til en person/firma
Du må skelne mellem person og firma. Der er regler for personer - til beskyttelse - som ikke gælder for firmaer, som man generelt må ringe til om det man vil.¨

Jeg tror aldrig du som person er blevet ringet op af nogen der vil sælge dig et køleskab f.eks.

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København SV
Tilmeldt 24. Jul 12
Indlæg ialt: 116
Fra  Mediaflex ApS Skrevet kl. 15:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Virksomheder må du som udgangspunkt godt ringe til - også uden at have fået lov. Hvis de er reklamebeskyttede må du ikke, og som det tidligere er nævnt kan det give bøder hvis du bryder det. Det kan ses på cvr.dk (på hver enkelt virksomhed) om de er reklamebeskyttede.

Der er masser af virksomheder, f.eks. NN Markedsdata som sælger "vaskede kundeemner". Dermed er de som er reklamebeskyttede og alle de uden telefonnummer taget fra allerede ved begyndelsen.

At ringe til privatpersoner er en kringlet affære - langt de fleste privatpersoner, findes på "lovlige" lister, da de på et eller andet tidspunkt har deltaget i en konkurrence hvor de sagde ja til nogle betingelser, der indeholdt at de må blive ringet op. Som det også tidligere er nævnt er der regler indenfor HVAD du må ringe og sælge til privatpersoner (aviser mv).

At starte med "no cure no pay" er en god løsning, da i til at starte med bare skal have nogle kunder i butikken. Senere vil det måske være en fordel for jer at kræve et beløb for opstarten, da i kommer til at lægge lang tid i indvendingsbehandlinger og lukketeknikker for de enkelte produkter, og det er ikke fedt for jer, hvis jeres kunder så skrider inden i har haft chancen for at vise hvad i duer til.

Der er intet lovkrav i forhold til at optage telefonsamtalerne. Dog er det oftest nemmest at udrede misforståelser, hvis man har gjort det. Vi (sælgere) kender alle situationen hvor en kunde har glemt at de har takket ja, og derfor pludselig skaber sig. Man ønsker ikke at tvinge en kunde til at blive kunde, men det er heller ikke fedt at få sat på sig, at man har lavet en "fiktiv ordre". Ved at optage samtalerne (som eksempelvis ringeprogrammet X-lite tilbyder), kan man til enhver tid dokumentere telefonsamtalen, og også få kunden til at falde lidt ned.

Jeg har været sælger i 12 år, og har været selvstændig det sidste år (dog ikke længere sælger), men jeg står gerne til rådighed og vil også gerne hjælpe jer, hvis i har spørgsmål.

I er velkomne til at kontakte mig enten herinde eller på min e-mail betina@mediaflex.dk

Jeg kender ikke alle regler på området, men de fleste synes jeg nu, jeg har styr på :)

Held og lykke med det! 

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 23:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Betina

Bare lidt det jeg har lært igennem årene.

1. Indenfor det sidste år er det kommet frem at hvis du er firma og er reklamebeskyttet på CVR men du står eks. på egen hjemmeside eller i dgs eller andet telefonbog m.fl. er denne beskyttelse 0% værd.

2. Jeg tror ikke på nogle måde at hvis Euroads har kørt en af deres konkurrencer vil dette ikke give X tele som starter op idag og ikke har en aftale med Euroads. Man kan have den holdning at kunderne ikke kan huske hvem de har givet tilladelse. Men hvis alle firmaer gjorde dette og alle begyndte og ringe til private så tror jeg vi kommer ud på en glidebane og at forbrugerombudsmanden vil slå hårdt ned på dette med store bøder.

Når jeg selv har prøvet og svaret på en reklame hos eks. euroads Er jeg blevet ringet op en eller af flere gange men kun i perioden lige efter deltagelse. Det der kan være svært at komme ud af er nogle af reklame e-mail.

Det er bl.a. kun aviser og bog forlag som der må ringe. Der efter er det Analyse firmaer og hjælpe org.

Hvis man ikke har dokumentation på at man må ringe skal man bare være klar til at betale fra 100 og op til 500 som andre har betalt for mail til private. Og man kan sige at telefon opkald er nemmer at finde antal man har ringet til.

Jeg ville aldrig ringe til private og bygge et firma på dette hvis jeg ikke havde godkendelse til at ringe til dem.

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Fra København SV
Tilmeldt 24. Jul 12
Indlæg ialt: 116
Fra  Mediaflex ApS Skrevet kl. 08:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lykkebjerg,

Tak for dit indspark og rettelse :) 

1. Det har du ret i, men bunden af det hele er at hvis du ringer til en virksomhed som er reklamebeskyttet - bøde på vej eller ej - så vil du få umådeligt svært ved at lave et salg, og diskussionen omkring lovligheden af opkaldet ville jeg personligt helst spares for. Derfor sorterer jeg dem fra. 

2. Det har du naturligvis også ret i. Ligesom man kan købe kundelister af NN markedsdata, mente jeg naturligvis også at man kan købe kundeemner igennem et af disse firmaer, som har lovlige lister. 

Jeg kunne aldrig drømme om at sælge til privatpersoner. Jeg har altid været B2B sælger og det er dét jeg kan finde ud af. Mange siger at B2C er lettere og jeg giver al min respekt til de mennesker, for jeg gider ikke engang at prøve. Erhverv er bare så ukompliceret :)

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)