Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lorte banker..!

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)
Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 22:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Er det ikke meningen at man ska søge jobs på dagpenge og ikke rode med egen virsomhed.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,5 stjerner givet af 2 person

Hej Stefan,

du skal nok også tænke over at du for at kunne modtage dagpenge skriver du under på, at du ikke driver selvstændig virksomhed.

Så hvis du allerede har et CVR-nr. så har du et problem. Såvidt jeg ved er det meget svært at få suplerende dagpenge som selvstændig.

Stig

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. May 08
Indlæg ialt: 1513
Fra  Blogtrend.dk Lepong.dk Skrevet kl. 22:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er ikke noget decideret problem at drive selvstændig virksomhed når man er på dagpenge, blot man husker at modregne det antal timer man bruger i virksomheden, så han kan sagtens gøre sådan - medmindre han er i en akasse der siger det modsatte.

 

Fra Brønshøj
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 1191
Fra  Jens Andersen Web-Integration Skrevet kl. 23:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Man kan udfylde en erklæring hos A-kassen, hvor man skriver under på at det arbejde man udfører, godt kan udføres i timerne fra klokken 18-21 og derfor ikke skal påvirke ens dagpenge.

Det hedder virksomhed som bi-beskæftigelse og er meget normalt.

Eftersom det du arbejder med er en hjemmeside/konceptside og markedsføring, så er der ikke nogen grund til at tro, at det ikke er noget du kan arbejde med i din reelle fritid mellem klokken 18 og 21 om aftenen ved en PC.

Venlig hilsen

Jens Andersen

Redigering og Opdatering af hjemmesider. Responsive Webdesign Hjemmeside? Se YDELSER  Ring for tilbud tlf: 40431253

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46501
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Jens Andersen:

Man kan udfylde en erklæring hos A-kassen, hvor man skriver under på at det arbejde man udfører, godt kan udføres i timerne fra klokken 18-21 og derfor ikke skal påvirke ens dagpenge.

Det hedder virksomhed som bi-beskæftigelse og er meget normalt.

Så enkelt er det slet ikke - Hver A kasse stiller krav om deres dokumentation, og har man CVR og dermed virksomhed inden man ryger på dagpenge, så vil bi-beskæftigelse normalt ikke blive accepteret i samme eksisterende CVR 

Der er kun et svar - tal med A-kassen og få deres accept - og skift a-kasse evt til en for selvstændige, men der er absolut ikke bare grønt lys for at drive web-shop eller andet - sammen med fulde dagpenge - eller med reduktion, uanset man siger det er kl 18 til 21 eller noget er under dagen - det er en afgørelse fra gang til gang ud fra "bevis"førelsen

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Nørresundby
Tilmeldt 28. Apr 11
Indlæg ialt: 81
Skrevet kl. 17:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Lige præcist :) 
Må godt ha en beskæftigelse , bare jeg modregner de timer jeg bruger på det. og siden er ikke engang oppe og køre endnu. Har os skrevet alle de papir ved dem i fagforeningen.

Fra Tårs
Tilmeldt 12. Dec 07
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 18:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Stefan:
De vil gerne have flere iværksætter i Danmark?

Hvem? Bankerne?

Stefan:
Men de vil ikke låne penge til min virksomhed? jamen...

Jeg tror ikke nogen låner ud til markedsføring, reklame m.m.
Det er noget du kan vælge at investere penge i, når du har lidt overskud. Men typisk en dårlig investering.
Bedste reklame/markedsføring er mund til mund.


Stefan:
Så er det sku heller ikke nemt at starte virksomhed.

Man kan også vælge at vende den om!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Dommeren:
Jeg tror ikke nogen låner ud til markedsføring, reklame m.m.
Det er noget du kan vælge at investere penge i, når du har lidt overskud. Men typisk en dårlig investering.
Bedste reklame/markedsføring er mund til mund.

Mund til mund er gratis, men hvis du ikke kommer ud til nogen ved anden markedsføring, så er effekten af mund til mund altså virkelig lille.

Men nu er det selvfølgelig også forskelligt, hvilke ambitioner folk har med deres virksomhed. Hvis det bare er en lille sidebeskæftigelse, så er mund til mund garanteret hyggeligt.

Fra Brande
Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 590
Fra  www.wristease.dk Skrevet kl. 18:44
Hvor mange stjerner giver du? :

hejsa

jeg vil gerne kommenterer det også.

 

jeg stod selv i denne situation for godt 1,5 år siden. jeg har et pakkeri med god indtjening, og ville så starte op indenfor rengøring og vinduespolering, med et nyt system nemlig rent vands system, og jeg kunne vise kontrakter på over 600.000 kr + det løde og jeg skulle bruge 150.000 til indkøb af udstyr.

jeg gjorde en anden ting købte del af anlægget og fik lov til at afdrage det over nogle mdr. og derved kom jeg igang, og den dag idag vil banken stadig ikke låne mig en krone, selvom jeg har knap 1 mill i indtjening så det er svært idag og jeg har danske bank, så lige så snart jeg har lavet sidste års regnsskab flytter jeg bank.

men jeg har også været utrolig negativ da jeg kunne vise kontrakter og fast indtjening på over 50.000 i mdr.

helt ærlig hvad er der galt i danmark, for 3 år siden havde jeg en kasse kredit på 400.000 og jeg kunne have fået mere hvis jeg ville, men nu intet

og jeg skylder kun 70.000 på bilen som den er værd og kun en kreditforenings lån, så selv om huspriserne er faldet, kan vi sagtens sælge huset med mere end 2-300.000 ekstra

 

øv øv danmark

 

hilsen

thomas

www.h2o-vinduespolering.dk

 

Fra Tårs
Tilmeldt 12. Dec 07
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 19:10
Hvor mange stjerner giver du? :

selvstændig38:
helt ærlig hvad er der galt i danmark, for 3 år siden havde jeg en kasse kredit på 400.000 og jeg kunne have fået mere hvis jeg ville, men nu intet

Nok fordi bankerne er ved at rette op på deres fejl som var med til at føre os ud i en finanskrise.

Det er blevet diskuteret over de sidste 4 år. Så det er jo ikke noget nyt, at bankerne var alt alt for gavmilde og lånte ud til højre og venstre.
Men også mange lånetagere burde også have haft lidt mere is i maven, for noget af det de lånte penge til var helt håbløst.

Snakkede for nogen tid siden med en ung landmand som i 2005 lånte 24 millioner til en stor svinefarm. Der oveni fik han lige bevilliget yderligere 32 millioner til 2 nye stalde. Dengang var han 22 år og der var hans første egen gård. Havde banken og ham bare tænkt sig om en ekstra gang, var han nok ikke endt i en situation, hvor han skylder mere en 55 millioner væk. Selv hvis han bliver 100 år, hvilket er sjældent for en landmand, vil han aldrig kunne nå at betale sin gæld ud.

Bankerne og de fleste lånetagere fra dengang vi havde opsving er desværre en stor årsag til at bankerne næsten har smækket kassen i.
Men det er for mig også en god ide. Ellers ryger vi da helt ned i bunden.

Bankerne i Danmark gør det faktisk godt, hvis vi sammenligner os med andre lande som også har finanskrise.

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)