Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Svært at være innovativ i DK?

Side 1 ud af 4 (35 indlæg)
Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jun 09
Indlæg ialt: 2315
Fra  PITOT Watches Skrevet kl. 16:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Når man går rundt på gaderne og kigger på alle de ting vi har af luksus i form af infrastruktur i form af moderne lygtepæle, skilte, veje, cykelstier, bomme, signallys og alt det andet, føles det tit som om vi har alt og det kan være svært at komme på nye ideer som kan udfylde et hul, fordi alt er opfundet og lavet.

Når man så samtidig kigger på de fattigere lande som tit mangler alt, kan man føle at man kan levere noget der er brug for af basale ting, men ting lavet i danmark kan nok ikke eksporteres til et fattigt land med vores produktionspriser?

Hver gang jeg kommer på en god ide, så viser det sig at den er lavet, selvom man har konstrueret den i hovedet uden at vide den eksisterer, sådan har jeg hørt mange sige!

Men spekulerer som en gal over hvad min fremtidige firma kunne være og hvad der er muligt at levere - men får tit den tanke at man kun har mulighed for at kopiere og stjæle markedsandele på et allerede populært koncept - savner nopget feedback på denne propblemstilling?

vh Thomas

Aviator ure inspireret af kampfly - pitotwatches.com

Tilmeldt 7. Nov 11
Indlæg ialt: 471
Skrevet kl. 16:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Nu har du startet hjernen, så det skal nok komme lige pludselig.

Fik min ide som jeg arbejder på for 2 uger siden efter laaaaang tids tænkearbejde :) - og det er noget samtlige webshop ejere kan bruge, nu skal det bare sættes i system og udvikles.

Tror ikke du skal "tænke" så meget over det direkte, hold øjne og øre åbne over for ikke kun hvad der mangler men hvad der kan gøres bedre, forenkles mv.

Held og lykke med tænkeriget!
Fra Los Angeles
Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 428
Fra  Lavenwebshop.dk Skrevet kl. 16:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan jo også bare gøre noget smartere end andre. Eller opfinde en ny måde at gøre noget på.

Et godt eksempel kan f.eks. være: http://www.earlybird.dk/ .

Ellers kan du kigge mod USA og se, hvad der hitter derover. De ting har det gerne med at hitte i DK et par år efter. Vi er lidt tunge i røven.

Tænk på hvad du mangler i hverdagen, så kan du vel finde på nogle ting, som du ikke synes findes herhjemme. Personligt savner jeg en slags streaming service for e-bøger, hvor jeg har adgang til alle bøger for et fast beløb hver måned. Biblioteket har noget i den stil, men det virker ikke særlig godt.

Der er vel også noget, du går og mangler i dit liv, som kunne gøre dit liv bedre eller lettere?

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jun 09
Indlæg ialt: 2315
Fra  PITOT Watches Skrevet kl. 16:45
Hvor mange stjerner giver du? :

@ olina - tak for feedback :)

har ofte læst at man ikke behøver at opfinde nye ting for at få succes, men tit er det på forbedringer som får succes eller simpelthen ved at sælge sin ide til et firma der hurtigt kan sætte det i produktion.

jeg har flere lister med ideer, som jeg går og tænker over dagligt - når jeg er færdig med maskin-ingeniør vil jeg satse på at blive selvstændig med eget produkt mens jeg arbejder ved siden af, indtil da må jeg bare gå og ruge lidt :)

Lyder forresten spændende at du ikke bare åbner endnu en webshop, som jeg mener er fint som en prøve på at have eget firma, og at du tilbyder noget til de eksisterende webshops :)

fik lige en ide mere nu ;)

Aviator ure inspireret af kampfly - pitotwatches.com

Fra Holstebro
Tilmeldt 23. May 10
Indlæg ialt: 249
Fra  Gamer mule Skrevet kl. 16:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas.

Jeg kan se hvad du mener, og hvis du tænker over problemstillingen omkring produktionspriserne, Jeg ved at det måske kræver et lidt større kapital, men man kunne jo lave produktionen i de fattige lande, og derved skabe arbejdspladser og de vare, som du ønsker at sælge.

At være innovativ er ikke kun at lave nye ting. Det er at være nytænkende. Gør ting bedre/billigere/sundere. Du behøver ikke opfinde den dybe tallerken. Du kan gøre den lettere at vaske, mere miljøvenlig eller billigere at producere. Du kan endda gøre den til et samlerobjekt. Du behøver ikke kopiere eller stjæle. Du kan forbedre.

Jeg er ikke den bedste i noget felt, men lever dog af at være innovativ. Jeg håber på at du føler dig en lille smule mere motiveret, for verden har brug for nytænkende individer.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46496
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

dbot.dk:
Når man går rundt på gaderne og kigger på alle de ting vi har af luksus i form af infrastruktur i form af moderne lygtepæle, skilte, veje, cykelstier, bomme, signallys og alt det andet, føles det tit som om vi har alt og det kan være svært at komme på nye ideer som kan udfylde et hul, fordi alt er opfundet og lavet.

Tjo, da min farfar var ung var telefonen knapt ankommet og bilen slet ikke eksisterende. Den kom medens min far var ung og først da han var voksen blev det nogenlunde almindeligt med flyvemaskiner

Da jeg blev født fandtes TV ikke, og farve TV kom først efter vi blev gift. Som 43 årig fik jeg min første mobiltelefon, og det var tidligt for i 1993 var det en ren sjældenhed. Først omkring 1996 kom internettet i den sammenkoblede form vi kender idag - 

Det er karakteristisk for alle generationer at tænke- NU er alt opfundet NU sker der ikke mere.

Der kan sagtens være ting der i princip er færdigudviklede, f.eks værker i manuelle armbåndsure, der er ikke sket stort de sidste 70 år - men de røg så helt bagom dansen og fabrikkerne lukkede i hobetal i halvfjerserne, for nu igen de senere år at vinde indpas (gudskelov)

Det jeg vil sige er - VERDEN ER IKKE FÆRDIG UDVIKLET der vil komme masser af nye ideer. Problemet er bare, at de fleste går og tænker, hvordan bliver jeg den nye facebook, og det er jo ikke det mindste nyt, men bygger på noget der allerede er opfundet

Det du skal "opfinde" behøver heller ikke nødvendigvis være revolutionerende, bare det dækker et behov bedre eller billigere end andet tilsvarende.

Det gamle ord om, at man aldrig kommer forrest ved at gå i andre folks fodspor, er godt nok til en vis grad, men vil man gå forrest, skal man regne med risikoen for at falde ud over en skrænt. 

Der er MASSER af ideer som ikke er taget - måske flere muligheder idag end nogensinde før

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 7. Nov 11
Indlæg ialt: 471
Skrevet kl. 16:51
Hvor mange stjerner giver du? :
dbot.dk:

@ olina - tak for feedback :)


har ofte læst at man ikke behøver at opfinde nye ting for at få succes, men tit er det på forbedringer som får succes eller simpelthen ved at sælge sin ide til et firma der hurtigt kan sætte det i produktion.


jeg har flere lister med ideer, som jeg går og tænker over dagligt - når jeg er færdig med maskin-ingeniør vil jeg satse på at blive selvstændig med eget produkt mens jeg arbejder ved siden af, indtil da må jeg bare gå og ruge lidt :)


Lyder forresten spændende at du ikke bare åbner endnu en webshop, som jeg mener er fint som en prøve på at have eget firma, og at du tilbyder noget til de eksisterende webshops :)


fik lige en ide mere nu ;)



Øv skulle ikke have fyldt benzin på motoren :)

Lyder spændende giv gas!
Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jun 09
Indlæg ialt: 2315
Fra  PITOT Watches Skrevet kl. 16:51
Hvor mange stjerner giver du? :

@ hans - rigtig fedt med feedback :)

synes det er lidt sjovt at folk altid kommer med ideer som foregår på nettet! der er andet end internet startups, men den nemme vej er at starte på nettet fordi det kan alle gå til derhjemme fra og med få midler - men jeg sigter nok på noget ikke på nettet eller f.eks en kombination sokm jeg hælder mest til, da man alligevel ikke kan undgå at markedsføre sig på nettet i sidste ende.

vh Thomas

Aviator ure inspireret af kampfly - pitotwatches.com

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jun 09
Indlæg ialt: 2315
Fra  PITOT Watches Skrevet kl. 16:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Steffen Rasmussen:
Jeg ved at det måske kræver et lidt større kapital, men man kunne jo lave produktionen i de fattige lande, og derved skabe arbejdspladser og de vare, som du ønsker at sælge.

At være innovativ er ikke kun at lave nye ting. Det er at være nytænkende. Gør ting bedre/billigere/sundere. Du behøver ikke opfinde den dybe tallerken. Du kan gøre den lettere at vaske, mere miljøvenlig eller billigere at producere. Du kan endda gøre den til et samlerobjekt. Du behøver ikke kopiere eller stjæle. Du kan forbedre.

rigtig fine synspunkter som er meget relevante og bestemt god feedback som jeg kan tage med mig :)

Aviator ure inspireret af kampfly - pitotwatches.com

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jun 09
Indlæg ialt: 2315
Fra  PITOT Watches Skrevet kl. 17:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Tjo, da min farfar var ung var telefonen knapt ankommet og bilen slet ikke eksisterende. Den kom medens min far var ung og først da han var voksen blev det nogenlunde almindeligt med flyvemaskiner

Da jeg blev født fandtes TV ikke, og farve TV kom først efter vi blev gift. Som 43 årig fik jeg min første mobiltelefon, og det var tidligt for i 1993 var det en ren sjældenhed. Først omkring 1996 kom internettet i den sammenkoblede form vi kender idag - 

Det er karakteristisk for alle generationer at tænke- NU er alt opfundet NU sker der ikke mere.

man må sige at alle muligheder blev åbne med industrialiseringen og opdagelsen af elektromagnetismen i 1820 af vores kære H.C. Ørsted, som jeg nu kan takke for at få lov at studere på DTU :)

Men det tigerspring der er sket i de sidste 200 år er enormt og der kommer nok flere forbedringer end nye opfindelser i fremtiden, medmindre vi finder nye grundstoffer og nye fænomener og andre måder at udnytte/sammensætte grundstoffer og alt det andet på - det fremskridt vi har opnået vil ikke være lineært fra nu af tror jeg, men bløde lidt af og forbedringer vil derimod stige eksponentielt - jeg håber bare at jeg kan få lov at hjælpe nogle med et problem og samtidig være selvstændig :)

Aviator ure inspireret af kampfly - pitotwatches.com

Side 1 ud af 4 (35 indlæg)