Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import af varer til WEBSHOP

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 10. Jun 10
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 10:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Goddag Aminoer, 

Jeg står med en webshop på hånden hvortil vi gerne vil udvide vores sortiment til også at omfatte en specielt type sandsække beregnet til træning. 

Det er den første og eneste vare som vi skal importere resten køber vi igennem danske importører, derfor står jeg på bar bund omkring fremgangsmåden

for dette? 

Jeg kan forstå at jeg skal Importregistrere min virksomhed hos webreq, er der andre forhold jeg skal bekymre mig om ? Og er der nogen der sidder med et forkromet overblik over toldsatser / momsregler som evt. har en formel / excel ark der kan omregne en kostpris til salgspris i DK hvor den tager forbehold for told, moms mv. 

På forhånd tak, og god fredag.

Michael

Fra Birkerød
Tilmeldt 28. Feb 13
Indlæg ialt: 216
Fra  Perfect-Body Skrevet kl. 10:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Kontakt SKAT. De kommer normalt med et godt svar på hvad du skal gøre.

Mvh Patrick

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 10:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michael

JA du skal registreres som importør. Men det er simpelt nok.

Husk også at du kun skal bekymre dig om eventuel told hvis du importerer fra lande udenfor EU. Gør du det?

Importerer du fra EU, så husk at bede din leverandør om en faktura uden den lokale moms, da du selv skal tillægge importmoms.

Husk også at det ikke er alle varer der er told på. Ring evt. til SKAT på

72 22 18 18

de plejer at være flinke til at svare på sådan noget.

Når du skal regne dine priser ud, så skal du se på "landed costs" Det er alle de omkostninger der er forbundet ved at få dem til DAnmark:

1) Købspris hos din leverandør. Når du omregner prisen til DKK, så husk at kurserne kan svinge en del, så prisen i dag er måske anderledes end den du betaler næste gang.

2) Fragt. Her kan priserne også variere meget

3) Evt. told (husk at er der told på, så betaler du også told af fragten)

4) Totalpris eksklusiv moms

5) Hvor meget skal du tjene? 50%? Så siger du: Landed cost eks. moms x 2,5 = salgspris inkl. moms. Herudover evt. fragt til din kunde

Håber det var bare en smule hjælp :)

Hilsen Morten

Fra Kolding
Tilmeldt 21. Mar 13
Indlæg ialt: 205
Skrevet kl. 10:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Vita.skat.dk mener jeg er adressen til at du kan se alle toldsatser - det kræver dog en hvis person at overskue den side, da den kræver en lang videregående uddannelse (overdrivelse, men se for dig selv)

ellers kan du prøve at google "toldpriser" og så er der en side som bl.a. har en liste over nogle af de mest almindelige toldsatser, samt nogle almindelige men brugbare informationer om området.

Fra København
Tilmeldt 10. Jun 10
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 09:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for det gode svar..

Fra København
Tilmeldt 10. Jun 10
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 09:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der nogen af jer der har haft erfaring med transport fra USA ? 

Både i større og mindre mængder ? Hvad kan betale sig ? Jeg har ingen intensioner om at tage en container hjem indledningsvist, kan det så betale sig at hyre et speditørfirma?

Mvh

Michael

Fra Rødovre
Tilmeldt 7. Jan 06
Indlæg ialt: 339
Fra  Salon Nyah-Beauty Skrevet kl. 09:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michael,

Vi henter ofte produkter hjem fra USA og det kommer an på vægten, men jeg regner med at de nok vejer en del.

Hvis firmaet du køber fra eksportere meget har de måske en god aftale med et fragtfirma omkring fragt men ellers kan det godt betale sig at tage fat i et fragtfirma.

Der kan være ekstra gebyrer, har jeg erfaret, ved at lade sælgere stå for transporten da de sjældent ved hvad fortoldning i danmark koster, og det vil en dansk fragtfirma regne ind i prisen de giver dig.

Fra København
Tilmeldt 10. Jun 10
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 16:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas, 

Kan godt se fordelene i at vælge et dansk fragtfirma som du siger, nu er det muligt at tilsendt disse sandsække ufyldte så de vil ikke veje meget -> Hvor stor mængde skal man op i for det kan betale sig at hyre et fragtfirma / en speditør

Mvh.

Michael

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 17:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael, du er simpelthen nødt til at lave lidt af arbejdet selv.

Få konkrete mængder og størrelser og lav et krydsforhør med 5 speditører, som kan give dig priser. Derefter sammenligner du priserne.

Evt. kan du sammenligne med en all-in pris fra din leverandør (DAP!) 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)