Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstartede virksomhed uden at betale skat?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Sep 11
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 11:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg skal til at opstarte virksomhed, og er interesseret i om jeg blot kan tage alle pengene der er i overskud og skrive dem på mit eget frikort og dermed ikke skulle betale skat

Dybest set er det et spørgsmål om hvad jeg kan komme til at betale for udover de sædvanlige omkostninger.

Tak på forhånd

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46509
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Først og fremmest så skal du jo føre REGNSKAB I PERSONLIG VIRKSOMHED som du kan læse om i linket

Så vil du forstå, at du skal betale skat af dit overskud = indtægter minus fradragsberettigede udgifter (der er visse ting der ikke giver fuld fradrag f.eks. repræsentation, bespisning, gaver, ting du bruger privat af osv)

Du kan her se HVORDAN BETALER MAN SKAT I PERSONLIG VIRKSOMHED 

Du kontakter skat og meddeler dem at du starter erhverv og skal ha udvidet selvangivelse, og så skriver du det overskud du regner med at få ind i udvidet forskudsskema - jeg mener det er rubrik 221 i den udvidede forskudsregistrering

Hvis det overskud ikke overstiger dit frikort, så får du ingen skat, blot et nyt nedsat frikort - men du får AM bidrag at betale i alle fald (som du også gør hvis du har arbejdsløn som bruger af frikortet)

Når året er gået, så udfylder du udvidet selvangivelse - rubrik 211 og frem - med de virkelige tal for din virksomhed 2013 - og den endelige skat beregnes

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 21. Jan 12
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 13:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal betale skat af alle de penge du tjener ud over dit frikorts beløb.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)