Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

overvejer nyt webhotel

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Allerød
Tilmeldt 27. Dec 11
Indlæg ialt: 794
Fra  Ordklar.dk Skrevet kl. 00:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

// skriver på mobil.


Det er sådan at jeg er kunden hos et webhotel i danmark og det er sådan de skriver de har vil tag daglig backup af min side. Det er 4 gang det er sket på 1 år. Det har været de gang jeg skulle bruge det. Jeg vil ikke sådan komme ind på hvem det er der tale om men jeg overvejer meget at finde nyt noget.

Det skal ikke være vps server da jeg ikke har arbejde med det før.

Helst server fra danmark eller tyskland eller andre lande her i norden.

Hvis det er muligt må det gerne være billigt og daglig backup og kan tilkøbe sig til ssl.

Håber du kan hjælp mig !! ;)

Fra Roskilde
Tilmeldt 18. Apr 08
Indlæg ialt: 251
Fra  Skjoldby & Co ApS Skrevet kl. 01:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Altså jeg er glad for UnoEuro men når det kommer til backup det kun min egen jeg stoler på.

Fra Taastrup
Tilmeldt 7. Jun 10
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 08:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

De fleste webhosting firma'er kører daglig backup af deres servere.

MEN i de fleste tilfælde bruges denne backup kun hvis det er nødvendigt at genskabe hele serveren fra hosting udbyderes side af

Skulle udheldet være ude for dig f.eks at du selv kommer til at slette dit indhold er det ikke særlig tit at en udbyder genskaber dine data uden at det koster et absurd gebyr.

When I get sad, I stop being sad and be awesome instead.

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2177
Fra  Hosting4Real Skrevet kl. 08:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Som Thomas Pannerup også siger - så tager mange hosting selskaber backup af deres data, dette er ikke for at kunne stille disse til rådighed for deres kunder, det er oftest udelukkende for at kunne genskabe servere ved nedbrud.

Hvis man mener det data man ligger på sit webhotel er vigtigt, bør kunder selv tage backup, meget sjældent at et firma, vil garantere at backupen er eksisterende eller funktionel, især større firma'er der har mange kunder, kan ikke tjekke hver dag, om deres restore af backups virker.

Så hvis backup er vigtigt, så tag den selv - det kan spare dig for mange hovedpiner i sidste ende. Som kunde vil jeg egentligt anbefale man altid læser betingelserne inden man vælger et selskab - men siden man acceptere betingelserne, så er de jo også gennemlæst Wink

Hosting4Real - High performance webhoteller.

Fra Allerød
Tilmeldt 27. Dec 11
Indlæg ialt: 794
Fra  Ordklar.dk Skrevet kl. 09:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes bare ikke de har så meget plads UnoEuro. :( 

Fra Allerød
Tilmeldt 27. Dec 11
Indlæg ialt: 794
Fra  Ordklar.dk Skrevet kl. 09:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Pannerup:

De fleste webhosting firma'er kører daglig backup af deres servere.

MEN i de fleste tilfælde bruges denne backup kun hvis det er nødvendigt at genskabe hele serveren fra hosting udbyderes side af

Skulle udheldet være ude for dig f.eks at du selv kommer til at slette dit indhold er det ikke særlig tit at en udbyder genskaber dine data uden at det koster et absurd gebyr.

Ja det er rigtigt nok, det er klart noget jeg vil overvej at gøre igen, kender du et programme som kan gøre det for mig?

Fra Taastrup
Tilmeldt 7. Jun 10
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 10:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du bruger Wordpress findes der løsninger som selv kan tage backup og f.eks lægger filen i din dropbox

Skal du have automatisk backup af din MySQL kan du jo bruge Cron Jobs

When I get sad, I stop being sad and be awesome instead.

Fra Allerød
Tilmeldt 27. Dec 11
Indlæg ialt: 794
Fra  Ordklar.dk Skrevet kl. 10:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Pannerup:

Hvis du bruger Wordpress findes der løsninger som selv kan tage backup og f.eks lægger filen i din dropbox

Skal du have automatisk backup af din MySQL kan du jo bruge Cron Jobs

Det er filer og billeder, og pdf filer mv,

Det er en side jeg har bygget fra bunden i php.

Fra Horsens
Tilmeldt 3. Feb 09
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 11:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper. 

Jeg bruger UnoEuro og er sådan set okay tilfreds med dem. 

Jeg har engang forhørt mig om genskabning af dag til dag backup og der var et krav på  25€ mener jeg.

De har ikke meget plads.. 

ekstra mysql db'er koster 8€ pr. stk. 

du har kun EN ftp account.

Min server har været ramt af lidt ustabilitet og en længere varig blockering på facebook, Denne blockering har ramt alle på den og et par andre servere mener jeg. Så der er ikke min(e) sider specifikt der har været blockeret på facebook. 

Deres support er okay, de svare hurtig tilbage, men ikke altid med den mest optimale løsning eller venligste forklaring. 

Ved godt du skriver at VPS ikke er sagen, men mener bestemt de kan sætte sådan en op til at køre Webhosting så du i bund og grund har samme funktion som et alm. webhotel, dog hvor du ikke skal dele ressourcer med andre på serveren, plus mere plads fra 10 - 40 gb. Prisen er naturligvis også der efter. 

Jeg har brugt Bluehost.com som er et hosting udbyder i USA. 

Var godt tilfreds med alle deres features, deres support var hurtig og klar. 

Du har unlimited space trafic, mysql db'er emails osv. 

Desværre var der en fejl i forbindelsen mellem mig og bluehosts serveren der gjorde forbindelsen langsom, der var et hub på vejen der blev ved med at fejle, bluehost gjorde hvad de kunne for at fixe fejlen men forgæves og derfor flyttede jeg. 

Det var dog langt fra alle der var ramt af denne fejl.

Jeg kunne godt finde på at skifte tilbage til bluehost.com hvis hastigheden var tilfredsstillende. som sagt var det ikke alle mine brugere der var ramt af dette. 

Jeg håber du kan bruge mit indlæg til din egen vurdering af webhotel. 

Fra Aarhus
Tilmeldt 16. Sep 12
Indlæg ialt: 481
Skrevet kl. 11:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Som sagt garanterer de fleste selskaber ikke deres backups ligesom de i de fleste tilfælde er beregnet på at genskabe en hel server og ikke enkelte filer eller brugere.

Mht. pladsfoebrug er min erfaring at der ikke er brug for ret meget plads. For eksempel ligger vores kunder og bruger væsentligt under 1 GB plads i gennemsnit.

Jeg arbejder til daglig med wordpress webshops og driver mine egne affiliate sider.

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)