Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Økonomi og rettigheder ved skilsmisse

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Greve
Tilmeldt 25. Dec 08
Indlæg ialt: 59
Skrevet kl. 20:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey

Et familiemedlem er desværre havnet i en situation, hvor konen har bedt om skilsmisse og denne er nu trådt i kraft.

De har sammen 4 børn i alderen 6-13 år, samt et hus(50/50), der har været til salg i over 1 år uden at være solgt.

Konen har nu besluttet at flytte fra huset og tage alle børnene med sig.

Han ønsker selvfølgelig at være sammen med sine børn mest muligt, men acceptere at børnene bor hos mor, men mor ønsker kun begrænset samvær, hvilket han selvfølgelig ikke vil acceptere.

Konen forlanger at få børnebidrag for alle børn (ca. kr. 5000,-) om måneden.

Konen vil betale ca. kr. 4000 om måneden, da dette er halvdelen af de udgifter det koster at have huset stående tomt.

Hans økonomi er ikke til at betale børnebidrag, samt blive boende i huset, dvs. at huset skal på tvang med et samlet tab på ca. 500-700.000 til følge. Han har derfor overvejet at fremleje dele af huset, men er hun så berettiget til en del af denne indtægt, når hun nu bare skrider fra regningen?.

Hvordan står han juridsk i sådanne en sag?

Jeg ved Amino råder over rigtig mange ressourser og jeg tænker derfor at der måske er nogen der kan vejlede i hvordan man sikre sig således at man ikke straffes yderligere, hvis hun skulle finde på ikke at betale eller andet ...

Kort sagt - hvad f****n gør en klog i sådanne situation?

Og hvordan hjælper man økonomisk bedst i sådanne situation, uden det betyder at man skal poste penge i et hus, hvor risikoen for tab er overvejene sandsynligt?

FBHate | Because Nobody Cares What You Like

Fra Dragør
Tilmeldt 15. Mar 13
Indlæg ialt: 442
Fra  MD VVS Skrevet kl. 20:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Børnebidrag har hun jo ret til, så vidt jeg ved kan det meste dog trækkes fra, og samvær må statsforvaltningen jo tage stilling til.

Jeg mener at reglerne er følgende (Ret mig endelig hvis tager fejl).

Hun skal betale for halvdelen af, hvad huset koster, dvs. termin, ejendomsskat, husforsikring evt grundejerforening (Altså som hun siger, halvdelen af, hvad det koster at have huset stående). Men ikke hans forbrug af strøm, el, vand og hvad der ellers kan være.

Med hensyn til fremleje mener jeg ovenikøbet, at reglerne er sådan, at han skal "Fremleje" hendes del af huset, når hun flytter ud, fordi at han derved har råderet over "hendes" del af huset. Som minimum har hun ret til noget af fremlejeindtægten, hvis han fremlejer den ud, om det er halvdelen el. det hele skal jeg ikke kunne sige. Det er selvfølgelig i de ekstreme tilfælde, hvor parterne slet ikke kan finde ud af, at tale sammen...men sådan lyder det også.

Natasha

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)