Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må aktiver fra personligt firma bruges til start af aps?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. May 11
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 11:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja som topic. Jeg har et personlig ejet firma hvor jeg snart har indkøbt en del maskiner mm. Og nu er det snart nået en størrelse hvor jeg vil have et aps istedet. Og så siger en af mine venner at jeg kan da bare bruge mine aktiver som indskud til aps'et. Men det mente jeg da ikke at man kunne. Men må hellere høre hvad eksperterne siger? :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46513
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Det kan du sagtens. Eneste hage er, at det skal vurderes af en revisor som skal udfylde en del formelt og skal tage ansvar for vurderingen - og det koster en del, jeg har læst ca 10.000 hvis det er ting der rimeligt enkle at vurdere. Det hedder aportindskud. Et let alternativ er at stifte et ApS med 80.000 kontant - evt lånt i banken i kort tid, og efter stiftelsen, bruge disse 80.000 kr til at købe aktiverne fra dit personlige virksomhed til en reel markedspris. Du har så ansvar for at det er korrekt, men slipper for revisor ansvarsdelen, og det er fuldt lovligt
Du skal så lave slut regnskab for din personlige virksomhed hvor tingene er solgt ind i dit ApS således at du får en indtægt i dit personlige selskab ved salget, som jo indgår i din skat
Det sker dog også hvis du bare bruger aktiverne til at stifte for, så du får et skattemellenværende ud af det.
Endeligt kan man lave skattefri omdannelse, som udskyder skatten, det afhænger helt af skatteforhold om det giver mening eller ikke, men i alle fald, kan den kun laves frem til 30/6 hvert år, for at sikre den skattemæssigt og værdimæssigt baserer sig på et max 6 mdr gammelt regnskab
Venlig hilsen

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)