Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad arbejder en iværksætter med?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Jun 13
Indlæg ialt: 162
Skrevet kl. 20:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Iværksættere

Jeg har gået og spekuleret i hvordan iværksættere kan bruge alle timer på et år, på at arbejde. Hvad er det der bliver arbejdet så meget med? Er det markedsføring? Hvis jeg f.eks. arbejder med IT ligesom Just-Eat, hvad er det så jeg bruger alle timerne på? Hvad arbejder man med. Ellers f.eks. en webshop, arbejder man lige så meget på sådan en, og hvad arbejder man med?

I må meget gerne beskrive hvad i arbejder med om dagen, detaljeret.

Mvh

Mathias

Fra Ringsted
Tilmeldt 21. May 12
Indlæg ialt: 1747
Skrevet kl. 20:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Mathias Dahl Nielsen:
I må meget gerne beskrive hvad i arbejder med om dagen, detaljeret.

Klokken crap står jeg op, går på toilet og tænker på, om folk i dag vil spørge ind om mine vaner, sådan helt detaljeret...

Nej, dog ikke. Uden at blive detaljeret helt ned til det mindste bussemandspilleri, så laver en iværksætter en pokkers masse ting. Hvis det er en webshop har de nok nogen mails de skal besvare, så skal der opdateres varebeholdning, eventuelt tilføjes nye varer. Pakke varer, håndterer ordrer, ringe rundt og finde nye kunder hvis det er en service man sælger, eller skrive artikler til linkbuilding hvis man ikke outsourcer det.

Hvis det er med IT, så kan du også sidde og besvare en masse mails, eventuelt optimere dårlig kode, fikse serversne hvis de vælger at strejke, fyre en intern joke af til kollegerne og andet i den dur.  

Sov bedre om natten med en kontinentalseng

Tilmeldt 7. May 12
Indlæg ialt: 375
Skrevet kl. 20:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

For det meste hænger jeg på Amino og er vildt produktiv. 

I mit tilfælde har jeg arbejdet med webudvikling et års tid nu, så det siger sig selv at jeg hele tiden arbejder på at få nye kunder, gøre mine nuværende kunder tilfredse og styrker mine egne evner. Bruger faktisk utrolig meget tid på at lære nye ting.

Nu er jeg så i gang med at starte en service, hvor jeg går all in, så der skal rejses kapital, systemet skal designes, brugerne skal findes, der skal snakkes med eventuelle partnere.

Tror det er meget individuelt fra iværksætter til iværksætter.

//Daniel 

vh. Daniel Poulsen

DPCreations | 

Fra Karlslunde
Tilmeldt 2. Jan 08
Indlæg ialt: 467
Fra  Little Green Orange Aps (LGO) Skrevet kl. 21:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Morsomt spørgsmål - for når man er selvstændig gør man det samme, som på en hvilken som helst anden arbejdsplads - men med den forskel at du både er administration, salg, produktion, forretningsudvikling, support m.v. så når du starter op, så er det sjældent at du ligefrem får mere tid.

Den anden kæmpe forskel (ihvertfald for mig) er at du aldrig har fri. Godt være, at du ikke hænger over computeren, eller er på kontoret, men er du drevet af din forretning, så vil den altid være i dine tanker... kan godt være meget irriterende ikke at kunne slippe det, men også det, som gør den store forskel.

I mit arbejde starter min dagligdag arbejdsmæssigt typisk med at læse og svare mails når jeg spiser morgenmad. Det gør jeg ved 7 tiden sammen med mine drenge, som jeg så afleverer i skole. Så er jeg på job omkring 8.00 og starter med at gennemgå min daglige to-do liste. Listen er elektronisk og sendes til min kompagnon og vores medarbejder i Riga - al vores interne kommunikation foregår iøvrigt oftest på engelsk, fordi vi arbejder med japanere, indere, amerikanere, tyskere og altså vores kontor i Riga.

I løbet af en uge har jeg typisk 5-6 møder (mindst) med kunder, leverandører, netværk og derudover udvikler vi software, som betyder at vi har interne udviklingsmøder 3-4 gange ugentligt - typisk 2-3 timer. Så skriver jeg vel tilbud 5-10 om dagen og hvor størstedelen heldigvis bliver til ordrer, som efterfølgende skal effektueres - så når jeg typisk går hjem mellem 17 og 17:30, så er jeg godt igang med bunkerne.

Meget ofte fortsætter jeg 1-2 timer om aftenen efter at kone og børn er gået i seng - her bruger jeg typisk tid på marketing, forretningsudvikling og lidt mere komplekse problemstillinger ift. til vores softwareudvikling..

Så - min dag er fyldt godt op. Jeg har typisk kun én fridag om ugen, hvor jeg SLET ikke arbejder og det er lørdag og hellere ikke søndag dag - men når familien sover søndag aften, starter min uge som regel.

Og hvorfor gør jeg det så... for det første er det svært at lade være og jeg drives af at udvikle mine forretninger og jo - jeg håber også på at skyde papegøjen en dag og forhåbentlig blive megarig - pt.har det dog kun ledt til arbejde - men også mange spændende oplevelser og rejser.. Alene sidste år besøgte jeg: Indien to gange, Kina, Japan, Østrig, Slovakiet, Tjekiet, Sverige, England, Irland, Lithaun, Letland, Estland, Holland og Belgien...

Ups and downs - flest ups!

/Morten

“Man opdager ikke nyt land, uden at være villig til at miste kysten af syne i meget lang tid”, André Gide

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 291
Fra  Promaling.dk Skrevet kl. 21:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er et godt spørgsmål.....grundlæggende er det med stor varriation afhængigt af om du har ansatte eller om du skal lave ALT selv.....

Det kan være en spændende men hård rejse fra starten og så derhen hvor du har et fornuftigt fundament. Er du alene skal du selv passe hele butikken, sørge for regnskabet, stå for rengøring, lave markedsføring, skabe salg og listen er uendelig....

Det som jeg synes er rigtig interessant i Iværksætterprocessen er hvordan du kommer videre og stabilt får skabt en vækst med ansatte. For jeg har den holdning at hvis du er rigtig god til IT skal du arbejde 90% med IT.  F.eks vil jeg sige at alt regnskab skal videre til revisoren, han/hun laver det hurtigt og effektivt og korrekt. Jeg har set mange gå ned på at de tror de skal lave alting selv, det bremser simpelthen væksten at du pludselig skal være all arounder.....det gælder regnskab som med mange andre ting.........jeg tror på at hvis du er god til IT, så er det her dit fokus skal være........min pointe er at skabe så meget luft og kapacitet til at arbejde med det som du er bedst til.....

håber det giver mening...

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)