Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad er en dårlig/god indlæsningstid?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 29. Jul 07
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 15:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Derude...

Jeg ved at en landingssides indlæsningstid er relevant for søgeords kvalitetsresultat i AdWords, men hvad er en acceptabel indlæsningstid (ca.)? Eller sagt på en anden måde; hvornår er en indlæsningstid så lang at den kan skade kvalitetsresultatet?

På forhånd tak..

Vh. Allan K...

Fra Odense
Tilmeldt 3. Feb 12
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 18:38
Hvor mange stjerner giver du? :

På de sites jeg arbejder på er målet for forsiden at den skal loade på under 100ms. Realistisk holder vi os under 150-200ms på indholdstunge sider. De tal inkluderer ikke billeder og lignende statisk indhold, selvom de også skal loade hurtigt.

For at opnå vores mål bruger vi forskellige niveauer af caching. Varnish står forrest og cacher sider i ram, så de kan leveres hurtigt. Derudover bruger vi på de bagvedliggende servere memcached, Redis, caching af renderede sider på filsystemet og et par andre småting for at sikre at tingene kører så hurtigt som muligt.

Tilmeldt 29. Mar 13
Indlæg ialt: 210
Skrevet kl. 19:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Morten B:
På de sites jeg arbejder på er målet for forsiden at den skal loade på under 100ms. Realistisk holder vi os under 150-200ms på indholdstunge sider.

Har I Google Analytics og Adsense på de sider? Min GA-installation trækker på en afsindigt stor jquery.js-fil (223KB), som gerne er 200ms eller mere om at blive modtaget, og de mange små Adsense-filer tilføjer også gerne et halvt sekund i alt. Hvordan kan man få den load-tid ned?

Fra Odense
Tilmeldt 3. Feb 12
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 21:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Google analytics bruger ikke jquery, men de har en javascript fil som bliver loaded asynkront. Altså efter at resten af vores indhold er blevet loaded og ikke som en del af vores indhold.

Når det er sagt, så viser vores tal pt. at den fil rigtig nok tager lidt tid at hente første gang en bruger skal hente den, men da den samme fil bliver loaded på alle de sites i verden, som bruger analytics vil den oftest allerede være cached lokalt i brugerens browser og derfor have en loadtid på under 50ms. Det er alt i alt ikke en problematik vi tænker meget over.

Vi passer i det hele meget på med ikke at være afhængige af eksterne resourcer, da vi ikke har noget kontrol over hvor hurtigt resourcer der ikke er hosted på vores egne servere loader. Vores største problem er vores bannere og andre typer reklamer, som ofte bliver hosted andre steder og derfor kan loade langsommere end resten af vores site. Dem loader vi så også asynkront, så resten af sitet ikke skal vente på dem.

Fra Odder
Tilmeldt 10. Nov 12
Indlæg ialt: 414
Fra  Kingbo Skrevet kl. 21:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Brug Læsø Saltcare Creme til irriteret, tør eller kløende hud. Køb den billigt her nu.

Fra København S
Tilmeldt 18. Nov 09
Indlæg ialt: 162
Fra  PR-Gruppen Skrevet kl. 07:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Allan,

Det er et rigtig godt spørgsmål og jeg synes ikke umiddelbart at Google dækker det emne særlig godt. Jeg synes dog til gengæld at de gør det meget let at se om ens landingpage klarer det godt eller dårligt. Hvis et søgeord har en lav Quality Score og du kan se at det er din landingpage der er skyld i det, så kan du jo hurtigt teste hvor godt din landingpage klarer sig ift. indlæsningstid. Hvis indlæsningstiden er acceptabel, så er det nok ikke der problemet ligger.

Jeg vil anbefale at du bruger Googles eget værktøj til at teste om indlæsningstiden er acceptabel - hvis Googles eget værktøj siger at den er god, så er du nok også godt stillet på AdWords Smile

Prøv Googles PageSpeed Insights!

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)