Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Software patenter

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra København S
Tilmeldt 6. Nov 09
Indlæg ialt: 1364
Skrevet kl. 11:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er,

Jeg kom til at tænke på, at hvis en virksomhed i USA har et patent på en funktion i noget software som består af forskellige variabler for at finde frem til de bedste billeder på sociale medier og man gerne vil lave den samme funktion til sit eget software, men benytte sig af nogen af de samme variabler + nogen andre og give dem andre værdier - altså i bund og grund have helt anderledes algoritmer.

Vil det så ikke være muligt, at lave denne funktion uden at komme i problemer? Det kan selvfølgelig være meget svært, at svare på mit spørgsmål men jeg kan ikke forestille mig, at nogen kan gøre noget hvis algoritmerne er anderledes men funktionen gør i bund og grund det samme som konkurrentens. 

Get your customers to be fans! Collect, display and engage. Go to DUCKSUITE and sign up for early access.

Fra København S
Tilmeldt 6. Nov 09
Indlæg ialt: 1364
Skrevet kl. 10:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Nogen der har et indspark til mit spørgsmål?

Get your customers to be fans! Collect, display and engage. Go to DUCKSUITE and sign up for early access.

Tilmeldt 8. Oct 13
Indlæg ialt: 180
Fra  Vuuh Group ApS Skrevet kl. 11:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis det ikke er samme måde, så er patentet ikke gældende :)

Endvidere er det patent kun gældende, hvis du vil åbne i USA.

Fra København S
Tilmeldt 6. Nov 09
Indlæg ialt: 1364
Skrevet kl. 11:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej SteffenM,

Tak for din tilbagemelding. Funktionen kan sådanset det samme og benytter sig af de samme variabler (+ andre variabler) end det nuværende patent. Derudover tænkte jeg på, da det er software der er tale om, hvordan kan det så kun være gældende i USA? De kan jo sælge deres software adgang til europæiske firmaer.

Get your customers to be fans! Collect, display and engage. Go to DUCKSUITE and sign up for early access.

Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 12:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu kan det godt være jeg er helt blank lol Men jeg troede ikke at det var muligt at tage patent på software? Alle de store internet sites bliver solgt som cloner for et beskedent beløb. Hvis de kunne tage patent så havde sites som Facebook, ebay, amazon osv lukket for salget af cloner for længst.

Du har tydeligvis et seriøst spørgsmål, men du kan ikke få seriøse svar når du ikke frigiver al information. Jeg kan godt se det nok ikke er det du ønsker i et offentligt forum. Vil anbefale dig at betale en advokat for at stille et fyldest gørende spørgsmål. Det nytter jo ikke rigtig noget at du lytter til den der giver dig det svar du selv synes bedst om....

Fra København S
Tilmeldt 6. Nov 09
Indlæg ialt: 1364
Skrevet kl. 13:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Mr. A:

Nu kan det godt være jeg er helt blank lol Men jeg troede ikke at det var muligt at tage patent på software? 

Det er nu meget muligt i USA og hvis du søger på patenter, så kan du se flere af dem har patenter - men ikke på hele deres software, men nærmere specifikke funktioner. Men jeg ved også, at fx Wildfire by Google har patenter på noget, som andre amerikanske og danske virksomheder laver - men er sikker på, at deres funktioner er sat op med andre algoritmer og dermed ikke bryder patentet.

I forhold til de svar der kommer, så lytter jeg selvfølgelig til det folk siger og tager det til efterretning samt sætter pris på det. Jeg skal selvfølgelig have fat i en advokat omkring dette emne, men inden jeg smider penge efter det så ville jeg spørge herinde. Alt over gratis er jo dyrt ;)

Get your customers to be fans! Collect, display and engage. Go to DUCKSUITE and sign up for early access.

Tilmeldt 30. Oct 08
Indlæg ialt: 1023
Fra  Juul-s media Skrevet kl. 13:19
Hvor mange stjerner giver du? :

KennM:
Jeg skal selvfølgelig have fat i en advokat omkring dette emne, men inden jeg smider penge efter det så ville jeg spørge herinde. Alt over gratis er jo dyrt ;)

Tror du skal vente med en advokat indtil afstemning og EU-fællespatent er afgjort, da det vil få indflydelse på hvordan vi skal forholde os til dette problem.

Dog vil jeg sige, fordi der er patent på noget software, så er det ikke ensbetydende med, at du så ikke kan udvikle en funktion som allerede er patenteret. Læs mere om dette, da det kræver flere timer skrivearbejde Big Smile

F.eks. er der ikke mange som ved, at Microsoft  har patent på Style Sheets og hvor mange hjemmesider bruger det? 

Hvad med indkøbskurven i en webshop, den er som begreb også patenteret, da man i USA kan "putte" begreb ned som / I  software og lave patent på det. 

Fra København S
Tilmeldt 6. Nov 09
Indlæg ialt: 1364
Skrevet kl. 13:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Juul:

Tror du skal vente med en advokat indtil afstemning og EU-fællespatent er afgjort, da det vil få indflydelse på hvordan vi skal forholde os til dette problem.

Hej Juul,

Tak for dit svar - sætter pris på det! Ja, det bliver spændende og se hvad udfaldet bliver omkring den fælles patent-ret i Europa og jeg venter absolut med advokat. Denne funktion som jeg har i tankerne, er også noget som først skal implementeres i version 2 eller 3. 

Men spændende at fx indkøbskurven er under patent. Men ja, du har ret - i USA smider de jo nærmest et patent efter alt :)

Get your customers to be fans! Collect, display and engage. Go to DUCKSUITE and sign up for early access.

Tilmeldt 8. Oct 13
Indlæg ialt: 180
Fra  Vuuh Group ApS Skrevet kl. 14:07
Hvor mange stjerner giver du? :

et USA patent er kun gældende i USA. Så du må gerne lave samme produkt udenfor USA. Det forhindrer blot en evt. US afdeling.

Fra København S
Tilmeldt 6. Nov 09
Indlæg ialt: 1364
Skrevet kl. 15:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu bliver det selvfølgelig ret teknisk og langhåret. Sætter pris på jeres svar, så vil ikke blive ved - men hvis algoritmerne ikke er de samme overtræder man så patentet?

Lad os desuden sige at jeg har en dansk virksomhed men salgsafdeling i USA, vil det så skabe et problem? Fordi vi vil jo kæmpe om de samme kunder da der er tale om software og ikke bundet af landegrænser.

Get your customers to be fans! Collect, display and engage. Go to DUCKSUITE and sign up for early access.

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)