Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Oprettelse af bogføringsvirksomhed

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 16. Nov 13
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 17:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg sidder med ideén om at oprette et bogføringsselskab, hvor jeg vil rådgive og udføre opgaver vedr. bogføring, moms, skat, budgetter osv. Jeg går i dag på universitet og læser til økonom på 3. semester. Jeg laver allerede i dag bogføring for to små virksomheder, og er derfor allerede så småt i gang. Derudover har jeg et godt netværk inden for branchen og kan derfor let få hjælp, og jeg vil selvfølgelig få opgaverne/rådgivningen godkendt inden det bliver sendt ud.   Jeg ville høre jer Amino'er hvad i syntes om ideén. Tror i det vil kunne lade sig gøre, og kunne i finde på at bruge en studerende som rådgiver/bogfører? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46513
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:25
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg vil anbefale alle der vil den vej at ha en forsikring mod fejl - ellers kan det blive dyrt. Der findes organistationer for bogholdere som har det med i deres gebyr

Personligt ville jeg vælge en erfaren men det kan jo ha at gøre med størrelsen på virksomheden/behovet og kompleksitet, holdt op mod pris

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 16. Nov 13
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 17:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Det vil også være hjælp til små virksomheder, hvor der ikke er regnskabspligt. I starten vil jeg selvfølgelig udføre arbejdet til en lav timeløn i og med jeg ikke er færdigudannet. Jeg er bare interesseret i om folk tror der er et marked for billig bogføring/rådgivning osv.? 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvem har ikke regnskabspligt? Hvis man ikke har regnskabspligt - hvorfor så tage den omkostning?

Fra Lendum Nordjylland
Tilmeldt 24. Oct 13
Indlæg ialt: 65
Fra  Elsager Bogføringsservice Skrevet kl. 17:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Jonasjunesen

 

Der vil altid være et marked for billig bogføring/rådgivning problemet er så hvad er billig bogføring. Nu skriver du at du vil starte med en lav timepris, men det i sig selv giver jo ikke billig bogføring.

Du skrev også i dit indlæg at du ville få din rådgivnig gennemgået, hvordan skal det forståes, vil du betale en anden for at vurdere om din rådgivning er ok, eller vil du trække på venner som på den måde skal sige god for dig.

Jeg vil også anbefale at du får en forsikring fra dag et, da fejl kan koste dyrt ellers.

Samtidig vil jeg gøre dig opmærksom på en Super forening der heder Foreningen Freelance Bogholdere. Det er en forening som jeg selv er medlem af og har stor gavn af.

 

M.v.h.

 

Niels Thestrup Bach

Elsager Bogføringsservice

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46513
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:44
Hvor mange stjerner giver du? :

alle virksomheder har regnskabspligt - men ikke alle skal sende regnskab ind.  Der er marked for alt, men med det her område duer det ikke at gå på kompromis med kvalitet - den skal være 100% ellers er det spild af penge at få et næsten rigtigt regnskab. Billig er heller ikke lig timepris. Du kan tage 200 kr i timen og jeg tror du vil være dyrere end mange jeg kender der tager 400 kr i timen. Det er i høj grad et spørgsmål om at kende mange programmer og kunne få noget fra hånden

Det er derfor meget vanskeligt at sammenligne tilbud desværre - meget afhænger af tillid

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 16. Nov 13
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 17:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Det ene firma jeg laver for nu har ikke regnskabspligt. De vil gerne have en opstilling over indtægter/udgifter. Derudover laver jeg budgetter og rådgiver, hvordan de kan forbedre likviditeten. Der er en masse at tage fat i selvom virksomheden ikke har regnskabspligt!

Tilmeldt 16. Nov 13
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 17:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for responsen. 

Jeg har inden for den nærmeste familie en skatterådgiver, som næsten kan alt indenfor bogføring/regnskab, skat, moms osv. Derudover har min "partner" også en far som arbejder som revisor. Jeg vil derfor altid få tjekket op på bogføringen inden det bliver sendt ud til kunden. 

Mht. til timepris vil jeg nok i starten arbejde mere end en time og kun kunne tage prisen for en times arbejde. Man skal selvfølgelig lige i gang og dermed bliver det nok ikke til megen indtjening i starten, men man skal jo starte et sted.

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 19:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Jonasjunesen:

Det ene firma jeg laver for nu har ikke regnskabspligt. De vil gerne have en opstilling over indtægter/udgifter. Derudover laver jeg budgetter og rådgiver, hvordan de kan forbedre likviditeten. Der er en masse at tage fat i selvom virksomheden ikke har regnskabspligt!

Det lyder meget interessant eller...

Hvilken form for virksomhed, eller som du kalder det, firma er der tale om?

Tonny

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46513
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Jonasjunesen:
Det ene firma jeg laver for nu har ikke regnskabspligt
ALLE har vel regnskabspligt i en eller anden form og ALLE virksomheder og selskaber har vel regnskabspligt  - så du skyder jo dig selv for fuld kraft i foden ved allerede her at sige du laver en masse for firmaer uden regnskabspligt

Det er klart at en privatperson kan ha gavn af hjælp med budget, men du beskriver noget der gør man kommer til at tvivle på dig - skolemæssigt OG om du kan give sikkerhed for viden til dem du vil tage penge fra. FORFRA rent ud sagt

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)