Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal jeg ansætte en sælger ?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 18. Mar 07
Indlæg ialt: 70
Fra  Sodavands Kompagniet Skrevet kl. 17:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hejsa

 

Jeg står i en situation hvor jeg gerne vil og kan vækste noget mere.
Men jeg er ikke den fødte sælger og har heller ikke tiden til det.

Derfor overvejer jeg om løsningen er at ansætte en fast sælger som skal lave canvas.
Denne løsning er måske et sats (dyrt) uden at vide hvad der kommer ud af det.

Alternativet er at finde en som arbejder freelance. Dvs. løn pr. ordre uden noget krav til antal timer.

Det drejer sig om salg af kildevand med logo.
Det ville i givet fald være min første sælger.

Er der nogen der har erfaringer med denne udfordring?
Og måske har nogle gode råd med på vejen.

 

PFT

God weekend.

Fra Stenløse
Tilmeldt 8. Apr 06
Indlæg ialt: 1584
Fra  NordicCall.dk Skrevet kl. 17:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er altid svært med sælgere, da vores erfaring er, at mange siger de kan sælge men når de sidder der så når de langt fra budget og dette har jeg set hos mange sælgere og i flere virksomheder.

Det vigtigste er at tage kontakt til tidligere virksomheder for at sikre sig, at denne sælger kan nå budget, men omvendt hvorfor er en hardcore sælger egentlig ikke i arbejde, men ledig :)

Hertil så er vores  erfaring af salg per provision er en meget langsom sag, virksomhederne der melder sig ind hører man sjældent fra når opgaven er skudt i gang, så du kan hurtig ende med, at bruge en masse tid på disse virksomheder som måske ikke er seriøse nok, har faktisk endnu ikke mødt en ordenlig virksomhed med salg per provision der kunne leverer varen selvom provision er sat rigtig højt. Så tror ikke de findes..

Jeg vil nok satse på en ansat sælger også håbe på at når du får en god anbefaling fra tidligere arbejdsgiver så er det også korrekt.

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Feb 08
Indlæg ialt: 103
Fra  Oxe & Co Skrevet kl. 11:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anders

Tag evt. et kig på www.oxeogco.dk. Hos os kan du, uden bøvl med sociale omkostninger, dyr bil, pc, telefon og alt muligt andet ... få dig en aftale om salg på aftalte premisser.

Vi lever af at sælge for andre ... vi sælger ydelser, produkter og andet indenfor mange forskellige brancher og har sat et hold på 15 mennesker med hver deres spidskompetencer ...

Mit eget CV har jeg vedhæftet her.

Har du lyst til en snak kan vi mødes på vores kontor i Roskilde, sparre, vende og dreje mulighederne ... ganske uforpligtende. Det handler jo også om kemi mellem os som evt. partnere på en opgave som din.

Glæder mig til at høre fra dig! Fortsat god weekend.

0804.Henrik Oxe - CV.pdf

Mvh

Henrik Oxe - 2218 1220

Tilmeldt 29. Oct 12
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 23:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,5 stjerner givet af 2 person

Hej Anders.

Jeg er salgschef i en virksomhed der netop har vundet udenrigsministeriets Vitus PRIS, vi er i aggresiv vækst og jeg vil derfor gerne hjælpe dig med et svar på dit spørgsmål.

Du skal tænke dig godt om, før du tager sådan en investering. For at give et seriøst svar på dit spørgsmål, er man jo nødt til at vide lidt om hvad status er i din forretning og hvor du er henne af, når du siger du er klar til at vækste. Du må gerne skrive privat, hvis du ikke vil flashe din virksomhed/strategi herinde :-).

Men netop disse nedenstående informationer er vigtige at kende:

- Hvem er dine kunder? B2B går jeg udfra? Hvordan er du kommet i kontakt med disse?

- Hvor meget sælger du for idag? 

- Hvor meget har du på lager?

- Hvad er din egenkapital?

Jeg har lidt input til forskellige lønmodeller som ikke ruinerer dig, såfremt du ansætter en sælger som ikke præsterer. Men hvis jeg har ovenstående at guide udfra, bliver mit bud skarpere.

Mvh Steen 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)