Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må kunden sende mit arbejde videre uden mit samtykke?

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Aabenraa
Tilmeldt 13. Nov 11
Indlæg ialt: 915
Skrevet kl. 12:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
der vil aldrig komme noget ud af en sag om det efter min bedste mening,

Hvilket trådstarter helt fra starten har gjort opmærksom på at der ikke ville blive, fordi hun ville vinde kunden over med saglig og faglig argumentation.
Hun spurgte, som jeg opfatter det, helt principielt om hvorvidt det arbejde hun har leveret til en kunde, må gives videre til 3. part, i dette tilfælde en konkurrent.

Og det synes jeg er en god pointe at tage fat i, for også mange IT virksomheder kan godt løbe ind i problemer, hvis de ikke i deres kontrakt/leveringsbetingelser sætter nogle begrænsninger på hvad kunden kan gøre med det materiale der leveres, f.eks. i den indledende fase af et projekt.
Så mit råd, helt principielt er, at det er en god ide at huske at overveje om man har behov for at indføje sådanne restriktioner i udvalgte tilfælde.
Uden andet er aftalt, kan kunden forvente at de kan gøre med materialet som de vil (inden for lovens rammer) Smile

Fra Aabenraa
Tilmeldt 13. Nov 11
Indlæg ialt: 915
Skrevet kl. 12:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Tina Johansen:
Jamen, det gik jo meget fintSmile. Jeg holdt fast i mit oplæg, påpegede undervejs hvorfor jeg mente, de afgivelser den anden konsulent havde påpeget var unødvendigt forkromede, i forhold opgaven. Og ja, hans arbejde endte med at blive helt tilsidesat.


Super godt at høre!! Og et godt bevis på at det betaler sig at ha' styr på sine sager Big Smile

Og tak for det gode spørgsmål, som er et af den slags som ofte først bliver relevant, eller kommer på lystavlen, når det er for sent.

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)