Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kunde fra helvede

Side 2 ud af 3 (29 indlæg)
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 14:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg husker for nogle år siden, den gang vi på Amino Virksomhedsbørs, tog et succes fee på 0.9 af prisen af en virksomhed man købte.
Der var en forretningsmand fra Sydsjælland, der købte to virksomheder og vi sendte ham en regning.
Han vendte tilbage med, at han intet ville betale, da vi ikke havde fortjent pengene.
Han indrømmede at han udemærket kendte til den aftale han havde indgået, men at han blot ville beholde pengene selv og ikke fandt grund til at betale.
Da jeg fortalte ham at han ville blive sendt til inkasso, gik han helt amok.
Han truede med at hænge mig ud alle steder og mellem linjerne også at vold kunne komme på tale.
Da vi Googlede ham, kunne vi se at han var en meget ubehagelig fætter og vi endte med at kreditere beløbet.
Den dag ændrede vi betingelser på Virksomhedsbørsen, så han måtte op med Dankort for at lave forretning med os og siden har vi ikke set ham.

De bedste hilsner

Martin


 

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 14:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

En anden gang havde jeg opkøbt en mindre hostingvirksomhed, der fulgte blandt andet en håndfuld små kunder med der betalte virkelig ingen penge for deres servere ... der var en enkel kunde som havde en server stående til 450kr om måneden ... det er så lidt at det idag ikke engang dækker udgifterne til strøm, og da slet ikke til support eller internetforbindelse.

Men vi hang på kunden ... han var en del af aftalen, så vi fik ham virtualiseret og puttet ind i et vmware miljø med det resultat at vi havde nogenlunde break-even på ham - desvære viste det sig at manden var lettere mentalt forstyrret (hvilket vi fik bekræftet af ham selv senere) han holdt helt op med at betale for sin server i 3-4 måneder, når vi sendte ham rykker sendte han en sviner tilbage. Jeg havde en telefonsamtale med ham hvor han sagde at han sagtens kunne betale men hans penge var på en konto fra island og det var jo i princippet vores skyld at vi ikke havde et islandsk kontonummer for så kunne han jo bare betale med det samme, istedet blev vi nødt til at vente 4 dage på en overførsel.

På det her tidspunkt havde han fået rigeligt med varsler til at vi kunne slukke for hans server, men jeg gav ham alligevel det tilbud at han kunne betale regningen senest den efterfølgende Mandag kl. 12 - om det var med pengene i hånden ned på kontoret, eller en bankkvittering eller en check eller for den sags skyld Paypal var jeg ligeglad med ... pengene skulle være her Mandag. Men så ville jeg tilgengæld også lade hans server køre.

Så tændte han helt af, råbte og skrev om jeg viste hvordan hans kunder ville reagere på det (det skal lige siges at alle de hjemmesider han havde lavet lignede noget fra halvfemserne og kunderne var små lokale håndværker virksomheder og des lige) og truede mig fysisk hvis jeg tillod mig at slukke hans server.

Hele weekenden igennem ringede han på min private mobil flere gange og fortalte mig hvor stort et røvhul jeg var, midt om natten og til sidst lovede han mig rocker-bank hvis ikke jeg lod hans server køre.

Mandag kl 12 var der ingen penge så jeg slukkede serveren, fyren skyldte på det tidspunkt omkring 2500kr - han blev sendt til inkasso men det skete der ingenting ved, 8 måneder senere fik jeg en mail med en undskyldning hvori han forklarede at han var blevet indlagt på psykiatrisk hospital den samme uge og at han havde været igennem et langt sygdomsforløb. Han ville gerne købe en hosting løsning til sine nye kunder ... jeg forklarede at han jo lige havde et udestående der skulle af vejen først, men da han nu havde været syg ville jeg godt være flink go slette renterne og inkasso omkostningerne, så han kun skulle betale hovedstolen på de 2500kr.

Så startede møllen igen - jeg fik en kæmpe sviner, han råbte af mig i telefonen og efter han ikke havde trukket vejret i 20 sek. smed jeg på - og jeg tog den ikke da han ringede igen.

- I forbindelse med samme opkøb var der også en anden kunde, han havde 6 små servere som han betalte 400kr stykket for om måneden, og derfra drev han et lille sikkerhedsfirma. (hvis du spurgte ham selv var det selvfølgelig world-wide ... men i realiteten var der ikke rigtig noget at komme efter). Anyway, han kontaktede mig i forbindelse med opkøbet og sagde at han havde købt 2 store dell-enterprise servere der skulle hostes, og det var bare super proff og han havde masser af penge til at betale med så jeg skulle bare ende en regning.

Det blev startskudet til endnu et langt skænderi, for knap havde han skruet sine maskiner fast i rackskabet før problemerne begyndte. Han kunne ikke finde ud af at sætte virtualisering op, og kimmede os ned med det ... og efter han havde fået hen ved 10 timers support gratis sagde jeg til ham at nu begyndte det altså at koste, vi havde tilbudt at sætte dem op til ham for 2500kr alt. inkl. men på nuværede tidspunkt havde han brugt det dobbelte i support timer, han slog det hen og snakkede videre - og blev ved med at ringe. Han antog at hans vage afvisning betød at jeg ikke havde startet taxameteret.

Så da der var gået et par dage sendte jeg en regning på de nye servere og en anden på support timerne, han fik først et hjertestop over at de her to kæmpe servere kostede mere om måneden ens hans mini pc'er derudover ville han ikke betale for supporten under nogen omstændigheder, hvilket bare førte til at jeg sendte ham en regning for _alt_ den support han havde fået. Så vi nu snakkede 20.000kr for support og 15.000kr for 1 års hosting af serverne (hvilket stadig er røv billigt) - han nægtede pure alt og insisterede på at slippe med at betale 450kr pr. server.

Efter lidt skænderi frem og tilbage endte det med at jeg slukkede for hans maskiner efter han havde fået en fornuftig frist til at betale, og det resulterede i at han ringede og udgav sig for at være fra politiet ... hvilket selvfølgelig betød at jeg ringede til det rigtige politi og anmeldte ham ... derefter truede han med rockere (den er ved at blive gammel) og til sidst truede han med at campere foran vores hoveddør indtil vi udleverede hans servere.

Efter 3 dage var han dog blevet så desparat at han fandt 15.000kr frem og overførte dem til vores konto og fik sine servere udleveret.

I begge sager kunne jeg have gjort mange ting anderledes ... men stort set alle mine andre kunder er tilfredse med den måde vi normalt gør tingene på, så det har jeg ærlig talt ikke lyst til at lave om på, på grund af sådan et par knaldhatte :-)

Fra København
Tilmeldt 19. Jul 10
Indlæg ialt: 353
Fra  Internetpriser.dk Skrevet kl. 14:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg havde gang i en virksomhed i 00'erne.

Her var vi ifærd med at udvikle et produkt. 

I den forbindelse lavede vi en aftale med en stor forhandler her i landet/norden... indkøbschefen havde dog lige nogle ting vi skulle ændre på vores produkt før det kunne komme ind hos dem. Men ellers var ALT fint, altså sådan ned til mindste detalje fint. 

Fair nok, vi udvikler og får sat det i produktion.

Undskyld udtrykket, men stodderen siger så da han står med produktet som han ønskede sig: Det er for dyrt til vores kunder (under 500 kr. for et stykke elektronik der kan redde for millioner). Det kan vi slet ikke bruge... 

Eneste gang jeg har haft lyst til at losse en så hårdt et vist sted :-) har ellers været ret heldig med kunder... og det på trods af jeg i studietiden som som nattevagt på Nørrebro i en 7-11 helt alene... aldrig har jeg haft 1 episode der, hvilket også viste mig at jeg er en fandens god sælger overfor alle typer :-)

Internetpriser.dk - find og sammenlign internetforbindelser!

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 14:52
Hvor mange stjerner giver du? :

En sidste historie fra mig, og så holder jeg også.

Jeg var hyret ind som konsulent hos en lille dansk hostingvirksomhed, de fik nogle lave priser fordi de købte mange timer, og det gik udemærket jeg tjente fornuftigt på aftalen og de fik det de havde bedt om så de var også tilfredse.

Så en dag blev jeg sendt ud til et kunde-møde, jeg fik beskeden "Tag ud og besøg ham Lars Larsen her, han har købt 300 timer og han skal have lavet noget software og nogle ændringer i noget eksisterende setup, og det kommer du til at lave. Gør som han siger han er en stor og vigtig kunde." Fint nok tænkte jeg, jeg tog ud og snakkede med Lars Larsen, han var en fin fyr  -  beskrev sin problemstillinger, og jeg fortalte ham hvordan han skulle løse tingene, og jeg gav ham et estimat på hvor lang tid de enkelte del-opgaver ville tage. Det undrede mig meget for det troede jeg egentlig var lavet i forbindelse med det oprindelige tilbud, men jeg havde fået at vide at jeg skulle føje kunden så det gjorde jeg.

Derudover hjalp jeg med noget papirarbejde i forhold til nogle domæner o.l. Så ialt brugte jeg 6 timer på at servicere kunden, han var super tilfreds og vi aftalte at jeg skulle gå igang med en del-opgave allerede når jeg kom hjem.

Da jeg bagefter i bilen ringer til "chefen" for hostingvirksomheden og fortæller at det gik rigtigt godt og at kunden var super tilfreds og vi havde aftalt at jeg skulle gå igang med det samme, så flippede han fuldstændig ud ... jeg skulle ikke gå igang med nogen som helst, den opgave kulle udliciteres til nogle polakkere og det skulle jeg bare ikke blande mig i.

Så spurgte jeg, afdæmpet, hvad formålet med mit besøg så var? Det var ikke det han havde sagt til mig, og kunden havde specifikt sagt til mig at de ikke ville have udenlandske folk på opgaven og at det skulle laves lokalt, og ham her min kunde røbte virkelig i røret og afbrød mig og talte til mig som jeg ikke engang ville tale til en hund, og så sagde jeg til ham at hvis ikke han kunne tale ordetligt så blev der lagt på. Den omgangstone der var bestemt ikke noget jeg havde tænkt mig at finde mig i fra et voksent menneske. Så besindede han sig og dæmpede sig lidt, jeg forklarede at jeg blot gjorde som jeg havde besked på og jeg havde lovet ham nogen ting som vi var nødt til at ringe og fortælle ham at det ikke blev noget (jeg repræsenterede både mig selv og virksomheden idet jeg havde præsenteret mig som Mikkel Christensen fra MC Solutions på vejne af hostingfirmaet) og derfor ville jeg ringe til kunden og undskylde, forklare at jeg havde misforstået, og så ville jeg vide hvad jeg så skulle sige til ham.

Men chefen sprang så en sikring igen, og gav sig til at råbe af mig - og som tidligere nævnt så finder jeg mig ikke i at blive talt til på den måde, jeg var ikke en eller anden tilfældig ansat han bare kan koste rundt med, og det sagde jeg til ham og lagde på.

Derefter ringede jeg til Lars Larsen og undskyldte meget, lagde alle kort på bordet og sagde at han nok ikke kom til at tale med mig igen og jeg ønskede al held og lykke med projektet.

Derefter kom der daglige tilsvininger af chefen for hostingfirmaet hvor jeg blev kaldt alt mellem himmel og jord, og de blev alle sammen svaret med beskeden om at hvis ikke han kunne tale ordentligt - så var det ikke her han skulle handle. Efter et par uger fes den ind, og jeg har ikke hørt fra ham siden. 

Tilmeldt 16. Sep 09
Indlæg ialt: 2209
Fra  Tekstfokus Skrevet kl. 21:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Brugte 5 dage på at skrive tekster for en kunde, der aldrig lod høre fra sig, og som hverken reagerede på fakturaer, rykkere eller inkassovarsel ... 

Før en skønne dag et år senere, hvor han skrev, at nu var han hjemme fra oliefelterne i Saudiarabien - så kunne jeg lige sende en prøvetekst, så vi kunne komme videre med projektet?! 

Tekstforfatter, korrekturlæser, cand.mag., specialist i Emotionelle Kundetyper

Få en rådgivning for 0 kroner her.

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4214
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 21:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra korsør
Tilmeldt 9. Jun 13
Indlæg ialt: 343
Fra  webbuilding.dk Skrevet kl. 21:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har også en historie, men det er fra den gang jeg arbejdede som bartjener på en kro på Sejrø. jeg har endnu ikke oplevede nogle med det jeg laver nu.. 

Men vi havde vi på sejrø kalde en festival. så vi havde over 1000,- mennesker på kroen ( det er rigtig mange på sejerø :D ) Der bor 450 mennesker på øen

nåh men blandt disse 1000,- mennesker var der en han var selvfølgelig stiv, så han er lidt undskyldt. men han blev ved med at gå at sjæle al vores tilbehør til kroen, og kom ind i jakken, sådan noget som ølbrikker, øloplukkere, og refle måtter, bæger, ja hvad han nu kunne komme til.. og det var sku da irreterende at man hele tiden manglede en øloplukker når der står masser i baren, der skal have øl. hehe jeg fandt så ud af det var ham, og gik selvfølgelig hen på en høflig måde, for at sige, at jeg meget gerne ville have tingende igen.. Men han havde da intet taget, og hvad jeg bildte mig ind og give ham skylden for det  og den fik ikke for lidt. jeg blev mere og mere sådan,. jah stresset og giv mig nu de f****** øloplukkere mand. det tog mig en halv time, og imens han stå og fægtede med arme og ben, faldt hele lortet ud af hans jakke og hans ord var bare Hov..  jeg har grinet af det mange gange efter. men han var satme en kunde fra helvede den aften.. 

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1543
Fra  Sjællands ejendomsservice Toprobot.dk Skrevet kl. 11:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Køge
Tilmeldt 10. Mar 10
Indlæg ialt: 1
Fra  Heca-regnskab Skrevet kl. 12:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

Jeg har være selvstændig i 10 år.

Det seneste år har jeg oplevet flere sager med kunder hvor jeg må kaste håndklædet i ringen p.g.a. kunden reagerer fuldstændig forskellig fra virkeligheden.

Jeg har derfor besluttet mig for at jeg altid skal have en god og beskrivende aftale med kunden inden jeg overhovedet laver noget for kunden.

Og jeg har besluttet at jeg skal bruge tid på de kunder der godt vil være kunde hos mig og som anerkender at jeg skal have en beskeden ydelse for at udføre et stykke arbejde. Og her kan man mange gange godt yde et mindre stykke arbejde uden at få noget for det fordi samarbejdet kører på skinner. De kunder har jeg heldigvis mange af:-) Det giver en stor selvtilfredshed og dejligt arbejdshumør.

Det er i virkeligheden nok der man må ende i sine overvejelser med at være iværksætter, det er ikke værd at bruge negativ tid på kunder der ikke vil samarbejde.

De bedste hilsner

Fra Hals
Tilmeldt 8. Jan 10
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 12:06
Hvor mange stjerner giver du? :

kom lige med adressen til den :)

Side 2 ud af 3 (29 indlæg)