Hej... Jeg har et arbejde ved siden af min nystartede virksomhed. Men mit fragdrag på lønseddelen siger 0 er dette normalt? eller har jeg lavet et eller andet helt forkert da jeg har skulle angive ting i skat? er der noget man kan gøre for at ændre dette? Mvh Cecilie |
Der sker det simple, at du i dit forskud har stående et beløb for det du forventer at tjene i virksomheden og sådan skal det jo være
Så gør skat det, at først nedsættes fradrag for alm løn indkomst til 0 for at du får betalt skatten ad den vej - og hvis det ikke rækker, så får du 10 årlige B skatte opkrævninger der trækker resten af skatten fra din virksomhed hjem
Det du kan er at ændre det som står i forskud som overskud af virksomhed - sætte det lavt i starten men du skal jo opgive i forskud - og årsopgørelse hvad du forventer at tjene så du betaler skat under året, så du kan jo rette forskud op flere gange under året, efterhånden som du er mere sikker på dit resultat
HVIS det som står i forskud er baseret på kendskab fra skat til tidligere år, skal du være lidt forsigtig med ikke bare at sætte det til 0 eller 1 krone, for det vil kunne ses som at du vil undgå rettidig betaling, med mindre du faktisk ved det nærmer sig et nul
Læs her: http://johnhannover.blogspot.dk/2014/01/skatvedpersonligindtjening.html hvor du også et godt stykke nede kan se det med fradraget der forsvinder osv forklaret mere i detaljer, men stadigt letlæst (forsøg på i alle fald )
vh John Hannover