Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erhvervskonto?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 11. Jun 13
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 11:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har indtil videre ikke mødt den store medgang i banken, når det kommer til at oprette en erhvervskonto. Kan banken nægte mig at få oprettet sådan en, når jeg har anskaffet mig et CVR nr.? Eller er der nogen der kan linke mig til noget viden derom?

På forhånd tak og rigtig go' dag!

Venlige hilsner 

Maria 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46496
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det kan banken godt, selv om de fleste vel kan få en erhvervskonto, om ikke andet mod gebyr, med mindre man står i RKI eller er kendt som problemkunde, men bankerne har kun pligt til at tildele folk en privat konto som nemkonto, Ellers må du rundt og prøve andre banker. Sorø og Slagelse har et par herinde beskrevet som nogen der i princip altid tildeler erhvervskonto . husker ikke om de hedder andelskasse eller sparekasse, men google lidt.

Du kan læse lidt her om forskel mellem PERSONLIG KONTO OG ERHVERVSKONTO og mulighed for work around for personlige virksomheder

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. Feb 14
Indlæg ialt: 276
Skrevet kl. 15:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Såfremt du forventer at oprette en erhvervskonto med indbygget kredit (kassekredit) kan banken sådan set gøre hvad den lyster. 

Møder du derimod op med en pose penge og beder om oprettelse af en konto til dit firma, uden kreditmulighed, samt med indsat startindskud, så skal det godt nok være en meget mærkelig bank der nægter..

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46496
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:23
Hvor mange stjerner giver du? :

banken kan altid gøre som den lyster i forhold til erhvervskonto. Problemet er faktisk, at hvis man ikke har lånebehov OG ikke heller ville være kreditværdig til det, ja så er det at det bare er penge ud af lommen for banken.

De får 0 kr i rente for rene anfordringskonti pt - uden binding kan de ikke tælle pengene med i noget, og de skal bare administrere konto - lave hævekort - netbank osv - og risiko for fejl som kan give overtræk (ex moms tilmeldt til træk sker uden banken kan se det - og dyrt og besværligt at ha helt låste konti) så det er helt specielt netop det med at man bare skal han en konto med måske en masse bevægelser - ind ud ind ud - og kun i plus, som bare koster penge - fra 750 kr om året og op for banken (iflg. uafhængige kunderådgiver mybanker)

Enig i, at det er en mærkelig bank der siger nej til erhvervskonto, hvis ellers kunden vil betale de omkostninger og ikke står i RKI, men desværre er det med at man tilbyder banken at ha lidt penge stående, slet ikke attraktiv for banken der ikke må regne anfordingskonti med i kapitalgrundlag og før rent 0 i rente for indståendet (og tilmed faktisk selv ofte giver f.eks. 0,2%)

Dertil kommer at banken skal gennemføre procedure med identifikation og er forpligtede til at sætte sig ind i både formål og forventet omfang i.h.t. de nye ganske strenge hvidvask regler (arkivere forretningsplan/budget/legitimations bevis) - så desværre er erhvervskonti ikke i sig selv attraktive

Folketinget har nedsat udvalg der skal se på netop den problematik der ligger i at en del ikke kan få tildelt erhvervskonto. Måske de kan barsle med noget godt

Jeg tror dog der er banker som er meget åbne (sorø og slagelses andels eller sparekasse nævnt af andre tidl) ligesom f.eks. fordel+ kunder i Nordea kan få erhverv til samme betingelse som deres private mig bekendt

venligst John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. Feb 14
Indlæg ialt: 276
Skrevet kl. 16:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ja - det er godt nok træls at det sådan er begyndt at koste penge for bankerne at drive forretning.  Næsten ikke til at bære når man i mange år har kunnet skovle ind, og så pludselig skal realisere at det at kunne drive virksomhed også kaster omkostninger af sig.  Godt man har kunderne at vælte det hele over på..Tongue Tied

Fra Odense
Tilmeldt 11. Jun 13
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 16:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Den skal ikke være med kassekredit. Havde tværtimod tænkt mig selv at smide penge i projektet. Men hvad så mht. betalinger fra fremtidige kunder? Må det foregå over ens privatkonto?
Mvh.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46496
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:26
Hvor mange stjerner giver du? :

ja det er vel ikke så meget anderledes end de fleste andre forretninger som kun har kunderne at vælte priserne over på. Bankerne har så den ekstra hage, at staten har øget kravet til deres kernekapital betydeligt, så for mange banker er det helt enkelt simpel nød, at overskuddes SKAL bankes op. Langt over halvdelen af bankerne skal øge væsentligt for at ramme kravene, og helt specielt skal de såkaldt systemiske banker gøre det.

I alle fald er det måske lidt en holdingssag, om man synes de må tjene eller ikke, men sagen er jo, at der er masser af banker - flere per indbyggere end i noget andet land tror jeg, så konkurrencen bør betyde, at nogen måske vil være mere vilde med at tage erhverv ind, så nævnt, prøv at google sørø sparekasse eller noget i den stil som Søren i tidl tråd skrev tager alle ind som erhverv eller slagelse andelskasse som jeg mener at huske ejler anbefale som en der tager erhverv ind gratis. Med netbank kan det måske være ligemeget om banken ligger lidt væk 

Kunne være godt hvis nogen fandt en bank eller sparekasse der helt konsekvent tog alle der ikke ligefrem står i gæld eller RKI ind som erhverv. Med alle de som søger, burde der kunne komme noget helt aktuelt, for alle de som for 1 år siden fik noget gratis, er ret usikkert som tiden er gået desværre

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Odense
Tilmeldt 11. Jun 13
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 16:33
Hvor mange stjerner giver du? :

I skal have tak for svar. Jeg vil prøve at få fat i Slagelse eller Sorø.
Mvh.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:53
Hvor mange stjerner giver du? :

har læst med her på indlægget, men jeg har et spørgsmål, hvis ikke man opretter en erhverskonto men benytter en ekstra konto som er privat (ikke-nemkonto) kan man så bruge den til firmaets nemkonto og en anden privat konto som privat nemkonto eller er jeg helt galt på den.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46496
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:25
Hvor mange stjerner giver du? :

nej du kan kun ha EN privatkonto tilknyttet nemkonto men du kan få dit CVR nummer tilknyttet samme privatkonto normalt - den work around er beskrevet i linket om ERHVERV ELLER PRIVATKONTO som også beskriver hvordan du få det gjort hvis banken ikke vil medvirke. I princip - efter dom fra pengeinstitutankenævnet KAN banken dog forbyde brug af privatkonto til erhverv, men det er sjældent forekommende men også beskrevet i linket

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)