Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvorfor er min side så langsom?

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Fra Viborg
Tilmeldt 5. Jun 10
Indlæg ialt: 1941
Fra  Modified Solutions ApS Skrevet kl. 09:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvorfor anbefales et cache system der kan f*cke alt op?

HyperCache gør det ikke, og det er det JEG ville have anbefalet - hvad er fordelene ved den anden?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Dine billeder er alt for store til webbrug.

Det ene fylder næsten 1 mb.

Fra Dragør
Tilmeldt 20. Jan 13
Indlæg ialt: 512
Fra  Vilogo Skrevet kl. 10:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg prøvede mig frem og slettede filerne på mit webhotel fra Filezilla, så det er fixet :-) Ellers mange tak!

Mangler du grafisk assistance? Få lavet professionelt grafisk arbejde til din virksomhed her: http://vilogo.dk/

Fra Dragør
Tilmeldt 20. Jan 13
Indlæg ialt: 512
Fra  Vilogo Skrevet kl. 10:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Karsten Sønderup Hansen:

Dine billeder er alt for store til webbrug.

Det ene fylder næsten 1 mb.

Hvordan får jeg billeder til at fylde mindre? Og hvad for nogle billeder snakker du om? :)

Mvh. Victor

Mangler du grafisk assistance? Få lavet professionelt grafisk arbejde til din virksomhed her: http://vilogo.dk/

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Dine referencebilleder er i opløsning: 4861x4861px og billede1.jpg fylder 891KB.

Ændre dem til den maksstørrelse du skal bruge dem i, og til 72 dpi.

Billede1.jpg som du bruger i baggrunden, kan komprimeres meget uden at det kan ses.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Cache bør du iøvrigt ikke bruge, mens du arbejder/udvikler på hjemmesiden.

Fra København
Tilmeldt 21. Sep 05
Indlæg ialt: 441
Skrevet kl. 11:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Karsten Sønderup Hansen:

Dine referencebilleder er i opløsning: 4861x4861px og billede1.jpg fylder 891KB.

Ændre dem til den maksstørrelse du skal bruge dem i, og til 72 dpi.

DPI er noget man bruger til til print. PPI er den tilsvarende enhed der anvendes til skærme, men den har man heldigvis ikke kontrol over når man eksportere et billede.

Victor: Hvis du anvender et billede i 200x200px, så skal du bare eksportere det i 200x200px. Du skal blot anvende dit yndlings billedbehandlingsprogram (hvad har du?), og så prøve at lege lidt med komprimeringen for at finde en god balance mellem kvalitet og størrelse (typiske omkring 70-80%).

Med venlig hilsen

Martin Poulsen, Driversnote

Fra Dragør
Tilmeldt 20. Jan 13
Indlæg ialt: 512
Fra  Vilogo Skrevet kl. 11:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg bruger Adobe Illustrator, jeg prøver at kigge på billederne, tak! :-)

Mangler du grafisk assistance? Få lavet professionelt grafisk arbejde til din virksomhed her: http://vilogo.dk/

Fra København
Tilmeldt 21. Sep 05
Indlæg ialt: 441
Skrevet kl. 11:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Victor Søndergaard:

Jeg bruger Adobe Illustrator, jeg prøver at kigge på billederne, tak! :-)

Du kan desværre ikke arbejde med billeder i Illustrator. Har du Photoshop?

Forresten, jeg lagde nu mærke til at billede1.jpg er et baggrundsbillede med variable bredde. Men du lægger et blåt overlay hen over det, så man nærmest ikke kan se det. Hvis jeg var dig ville jeg eksportere det i en lav opløsning med høj komprimering. Fx 800px i bredden og 50% komprimering. Jeg vil skyde på at du kan få den ned under 50kb.

Men du har en del andre problemer, her er nogen af de store:

 1. Logoerne i bunden viser du i 232x232px men lader brugeren hente en PNG i 4861x4861px. Det er jo spild af bandwidth ;)

 2. Du har 22 JavaScript filer, som du finder det nødvendigt at brugeren skal downloade en efter en. Er det nødvendigt med dem alle? Du bør samle dem i én fil og komprimere filen (det burde der findes plugins der kan gøre for dig)

 3. Du har 17 CSS filer. Same deal.

 4. Forsiden har en ~500ms svartid. Eftersom at dine sider er statiske, burde du nemt kunne implementere en page cache som for svartiden ned på 50-100ms.

Med venlig hilsen

Martin Poulsen, Driversnote

Fra Dragør
Tilmeldt 20. Jan 13
Indlæg ialt: 512
Fra  Vilogo Skrevet kl. 11:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder som noget du er god til! Vil du hjælpe mig? Jeg skal nok betale dig for det, men jeg har bare ikke styr på det med Javascript og css komprimering, og diverse andre ting.

Jeg har Photoshop.

Mangler du grafisk assistance? Få lavet professionelt grafisk arbejde til din virksomhed her: http://vilogo.dk/

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)