Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan slipper jeg angsten for at holde foredrag?

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu ved jeg jo ikke, hvor meget tid, økonomi og tålmodighed du har til projektet.

Jeg kan dog anbefale dig at tage et voksenpædagogisk grundkursus, hvor du får ca. 120 timers teori og praksis for omkring 18 k.

Jeg gik selv den vej - og lagde faktisk en etårig voksenunderviseruddannelse ovenpå.

Jeg startede, hvor du er nu - og har efterhånden og med glæde undervist i mange ting og forskellige sammenhænge.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Glemte lige at fortælle, at jeg også har fået samlet mig en lang række gode værktøjer, som jeg kan bruge i mange andre situationer og forhold.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 12. May 11
Indlæg ialt: 171
Skrevet kl. 10:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg havde lige præcis det samme problem. Jeg sad engang foran de tidligere nævnte 100 kollegaer, da jeg fik banken i brystet, blev ildrød i hovedet og halsen decideret snørrede sig sammen så jeg ikke fik et ord frem. Det er ekstremt ubehageligt.

Det gode er, at man ved at øve sig og bruge nogle af de nævnte værktøjer, og hvis du har råd, gå hos en coach eller på et kursus, kan overkomme det så det bliver overskueligt at tale foran andre. Man bliver måske aldrig en haj til det, men det bliver gennemførbart.

Skriv gerne i tråden senere ang din udvikling :-)

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)