Personligt tror jeg ikke på at netop Uber bliver dem som skaber det nye marked for persontransport, men til gengæld er Uber med til at starte en helt ny tankegang omkring nødvendigheden af statslig regulering på et marked.
Jeg tror nu også Uber kan sove roligt om natten, for i princippet er deres tjeneste ikke anderledes end tidligere samkørselsorrdninger, - blot smartere.
Passageren i en bil, er uanset hvad, dækket af bilens lovpligtige forsikring. Problemet for en prof. Uber-chauffør er alene at forsikringsselskabet i tilfælde af, at der ikke er tegnet en erhvervskørselsforsikring, kan foretage regress, - dvs kræve forsikringssummen tilbagebetalt af chaufføren.
Som iværksætter gælder det jo om at se mulighederne. El-biler er jo nu blevet til at betale, og det samme er reklamefolie på biler. Jeg synes det er oplagt at lave en gimmick rettet mod erhvervslivet, og kombinere det med egen virksomhed.
Jeg ville kunne skabe min egen forretning, og tjene mere end mange lønmodtagere, netop fordi konkurrence altid giver mulighed for at finde nichen.
Jeg kan simpelthen ikke få øje på problemet med selve konceptet?