Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Når andre registere dit domænenavn med andet TLD

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 29. Nov 14
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 14:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Jeg håber der er nogen herinde der kan hjælpe med et godt råd.

Jeg står i den situation, at jeg for 2 år siden købte et dansk domænenavn, det er så rigtigt kommet op at køre i år.
Nu opdager jeg så at samme domænenavn blot med .com også er registreret, det er blevet registreret i år af dansk firma.

Hjemmesiden laver lidt det samme som os, altså jeg mener der er stor chance for at den besøgende kan tage fejl af hvad han egentlig er kommet ind på. 

Jeg har tidligere modtaget en underlig mail med nogle ting der var bestilt, men ikke levede op til det som kunden forventede, da jeg ikke sælger noget på hjemmesiden, så skrev jeg blot det, og at de nok havde fået fat i en forkert. Jeg tænker ikke yderligere over dette.

I dag opdager jeg så, at denne .com side faktisk under deres kontaktoplysninger har skrevet vores emailadresse som kontakt, dette skyldes nok det kun er .dk og .com til forskel, men jeg mener dette er med til at give os et dårligt ry, da jeg jo allerede har oplevet en utilfreds kunde (som jo egentlig ikke var min, men deres kunde).

Mit spørgsmål er nu, hvad kan jeg gøre? 
Kan jeg forlange at de finder andet domænenavn eller må jeg bare sørge for at have bedre SEO end dem?

Jeg håber nogen herinde kan hjælpe med et godt råd. 

Tilmeldt 21. Sep 14
Indlæg ialt: 297
Skrevet kl. 14:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis det ikke drejer sig om et firmanavn (i selskabsform) og du ikke har beskyttet navnet som varemærke, har du ingen særlige rettigheder til navnet.

Domænenavne med keyword giver seo-mæssigt en lille fordel til at starte med, men på den lange bane er det langt bedre at markedsføre sig med et unikt navn. Dels fordi det kan beskyttes som varemærke, og dels fordi kunderne ikke er i tvivl om de er havnet på den rigtige hjemmeside.

Fra Odense
Tilmeldt 29. Nov 14
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 14:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dit svar.

Domænet der er tale om er 2 sammensatte ord, og det er egentlig bare et fritidsprojekt min kæreste og jeg kører sammen, altså vi tjener ikke det store, men det er sådan lidt argeligt at se andre skal ligge sig så tæt op af.

Jeg har ingen registreringer foretaget, da jeg tænkte der nok var noget god domæne etik også, så den slags ikke skete, eller man på en eller anden måde var sikret.

Problemet havde måske ikke været så stort hvis det havde været med bindestreg, men det andet her virker som om man prøver at lukrere på det vi har fået bygget op indtil nu. 

Fra Viborg
Tilmeldt 24. Sep 10
Indlæg ialt: 737
Fra  Webdesign, Niels Madsen Skrevet kl. 16:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mikkel:
Domænet der er tale om er 2 sammensatte ord,

 

Hej Mikkel.

Jeg vil altid anbefale mine kunder, når de registrer et nyt domæne, at købe mitdomæne.dk og mitdomæne.com og.net,

så har man lukket for det der er sket for dig. Så bare videresender .com og .net til mitdomæne.dk .

Mvh. Niels

Webdesign  

https://itwebsite.dk

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)