Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er det en god idé?!

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)
Tilmeldt 21. Nov 06
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 10:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg overvejer (sikkert 5 år for sent), at starte med at strikke sokker (uldne ragsokker). Grunden til, det ikke er realiseret er: De bliver for dyre! Og med porto bliver det alligevel endnu dyrere!

Jeg kan strikke en sok (str 46) på 6 timer- dvs et par vil tage 12 timer (mindst)- garnets pris plus (min så meget lave timeløn)- vil ramme et beløb, der enten er latterligt lavt- eller meget for højt!

Har kigget "konkurrenterne" ud- de har ikke billeder af produktet uden i str small (hvis de endda har dét!) og er ret dyre. Fragt/porto vil i mit tilfælde være dyrt- selvom maxibrev

eller måske brev med kvittering- ville kunne bruges. Min tid er min egen, men jeg vil  måske satse på at hverve nogen af de pensionister, der strikker. Så skal de formentlig også have noget for det.

Takket være min kære mand, har jeg lige fået Martin Thorborgs "Iværksætter til jeg dør 2.0"- og efter endt læsning, troede jeg- at jeg ikke er iværksætter! (mangler drive og HADER alt med tal! Er talblind- men når jeg kan strikke, så kan jeg også føre regnskab!)

Men jeg kan godt se, at mit problem er i mit hoved: Hvorfor strikker jeg ikke bare 500 par sokker -og går i gang?! Der er sikkert folk, der gerne vil give 200 kr for hjemmestrik- fremfor Faktas til en 20-er . Der ikke holder særligt længe. Eller de islandske sider, der er meget dyre. (Det der håndfarvede garn koster sikkert kassen!). Og nej: jeg kan ikke strikke dig en sweater- uden den er med flagermuseærmer (sidst set moderned i 80-erne).

Jeg har arbejdet på et tekstiltrykkeri (i to år for meget længe siden- men det er pt for dyrt i maskineri- selvom jeg ved hvordan man sætter transfers på- og det grafiske ER rigtig meget dyrt at købe programmer til. MAC- er kronisk den grafiske branches førstevalgt).

Nå- ensfarvede, multifarvede og melerde- er førsevalg. Senere måske stribede- eller med hæl og tå i anden farve. (Skal lige regne dét ud først) i str 35  og op til 46.

Mvh

Pinny

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 10:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jun 09
Indlæg ialt: 2315
Fra  PITOT Watches Skrevet kl. 10:28
Hvor mange stjerner giver du? :

du kan jo prøve at sætte et budget op med hvor mange sokker du mener du kan strikke og hvad du vil forvente at tage for dem - så skal du modregne alle dine udgifter, så får du et billede af hvor meget der er til overs som der skal betales skat af :) hvis du kan leve af det eller du tjener penge, så er det vel en god ide, medmindre du bliver træt af at strikke :)

Aviator ure inspireret af kampfly - pitotwatches.com

Tilmeldt 21. Nov 06
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 11:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Tror bare, jeg skal lave en "thorborg"- strikke 500 par- og forære de første 50 par væk- til folk, der vil tweete mv om dem.

Det vil så godtnok tage et par år. Min tid er min egen: Jeg er fortidspensionist.

Jeg kender andre- og de kan vel få en 50 kr eller mere pr par.

Idéen er tænkt og gennemtygget, men mit hoved har en mur, der hedder: Det er for dyrt! På den anden side: Jeg har lige fået noget slik i julegave, der koster lige under 200 kr. Og nu kan man godtnok ikke æde sokker, men min søn går da stadig med sit (billige nissegarn i rødt og vissengrøn) farvede halstørklæde. (Som hans venner troede var købt).

Jeg er faktisk god til at sætte farver sammen. Også farver, der ikke siger mig noget. Som fhv maler (billeder ikke vægge)- ved jeg sådan noget. Jeg skal bare lige regne ud, hvordan man laver hvide sokker med sort hæl og tå- og omvendt.

Det kommer nok!

Vil de smarte være- at starte i herrestørrelser (kvinder vil købe) eller i små størrelser (kvinder vil købe)?!

Tilmeldt 27. Aug 08
Indlæg ialt: 1161
Skrevet kl. 11:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Tine, jeg ville ikke købe sokker til 200kr, selv med guld tråd i.

Dit arbejde vil forblive gratis.

Køb noget billigt i China for at sælge det på Dba eller QXL.

mvh

Tilmeldt 21. Nov 06
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 11:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er ikke sådan nogen, jeg strikker. Mine har kun ribkant- resten er i glatstrik. Man strikker rib for at kanten kan give sig/sidde til.

At lave sokker i ribstrik er dumt og garn(misbrug). Sådan nogen kunne jeg ikke finde på at købe. Og hvorfor? Det er ikke ragsokker, det er ribsokker, der med garanti sidder dårligt i din støvle eller sko.

Jeg undres!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Er det ikke bare og gå i gang med og strikke og sælge (for mindre end 200kr) hvis du er på førtidspension har du jo egentlig ikke noget tabe, jeg mener du er jo garanteret en indtægt hver måned om de sælger eller ej? 

Prøv det, hvad er det værste som kan ske?

Tilmeldt 21. Nov 06
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 11:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Idéen er jo: Det er håndlavet- ikke en ragsok købt i Fakta til en 20-er. (jeg har selv hullede sokker derfra)

Men at de er dyrere og håndstrikkede. Hvis det engang bliver en succés- så vil jeg da til den tid- se på at outsource mit projekt.

Men Whoa- eller PRUHH- det er ikke sat i søen endnu- den tid- den sorg/glæde.

Det er stadig kun mit hjernefoster!

Nej, DU vil ikke- og JEG vil ikke, men måske folk med mere økonomisk frirum vil?! Det er sådan set det, jeg spørger om. Hvis svaret er NEJ- kan jeg da fortsat strikke til familien.

Tilmeldt 21. Nov 06
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 11:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Det værste der kan ske er: At jeg har 6-8 flere kasser med garn!

Tak for- det venlige spark i ryggen. Som jeg siger: problemet er i mit hoved. Bare gå i gang!

(når jeg får strikket så er hjemmesiden ikke et problem).

Fra Sorø
Tilmeldt 4. Oct 14
Indlæg ialt: 999
Fra  MHN Consulting Skrevet kl. 12:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa Tine

At der er andre på markedet skal ikke skræmme dig, jeg ville være mere bekymret hvis der ikke var andre der havde fået ideen før. Det faktum at der er andre på markedet viser bare der er et marked, det der så er afgørende er om du kan finde dig en plads på det marked.

At Prisen bliver for høj kan selvfølgelig være et problem, men min erfaring er at iværksættere ofte sætter prisen for lavt, og hvis du markedsfører dem som håndlavede med høj kvalitet, så kan du måske godt få prisen.

Noget andet du bør overveje er hvad dit mål er med dette. Er det noget du forventer at skulle kunne leve af, eller er det fordi du elsker at strikke, og godt kunne bruge en ekstra skilling til lidt sjov, ferie mm ? Er det, det sidste du gerne vil, så kunne du jo prøve at få sat en hjemmeside/lille webshop op, købe lidt adwords, og så se hvad du får af response, og så beslutte på baggrund af det. Til det formål behøver du ikke 500 pr til at starte med, og så kan du få testet ideen af.

//Morten

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)