Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan bogfører jeg underskud på et salg

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Nov 14
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 16:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Hvordan bogfører man et underskud på et salgdinero? F ex. Hvis prisen er 70 kr+ 19 kr(fagt) webshop men fragt koster faktisk 30kr, hvordan skal det bogføres?

Mange tak på forhånd

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:28
Hvor mange stjerner giver du? :

salg 70 kr på salg af varer og 19 kr på salg af fragt hvis du vil ha det hver for sig - og hvis begge dele er solgt med moms som jeg formoder, så ellers salg af varer 89 kroner

30 kr som  udgift på konto for fragt/porto - afhængig af om det er en fragt hvor du betaler moms på en konto med eller uden moms (moms vil i så fald fremgå af det bilag du har fra dem du køber fragten hos)

så har du jo automatisk 89 kr ind og 30 kr ud - og selve varens pris får du så enten hvis du kører lagerstyring - at dit vare lager går ned med den vare, eller ved at du ved lageroptælling jo har den værdi mindre

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Nov 14
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 13:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak skal du have John. 

Så jeg har bogførte salg 70kr samt fragt 19kr.  Og så bogførte jeg porto-gebyr konto med -30kr? øvrige bilage. Er det en rigtige mode at bogføre?

Er lagerstyring ikke noget som gøres om årsafslutningen? Vh

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:53
Hvor mange stjerner giver du? :

ser OK ud - Lagerstyring gør man MINDST ved årsskiftet ved at tælle op og gange med indkøbspriser inkl fragt. Gør man det ved årsskifte så kender man KUN sit faktiske resultat på det tidspunkt, så man kan også tælle hver måned eller kvartal og så bare rette op og ned alt efter om lageret er gået ned (salg) eller op (nykøb)

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Nov 14
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 16:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Er lige færdige med din artikel om varforbrug. Har et spørgsmål mere. Når man bogfører et køb, skal det være på vareforbrug konto? Eller på varekøb? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:10
Hvor mange stjerner giver du? :

køb normalt på varekøb. Derved bliver så bare alt til omkostning og derfor skal du postere dit lager om - mindst en gang om året så du flytter omkostningen fra varekøb (kredit beløbet - minus) til varelager debet beløbet (+)

Gør du det en gang om året, så kender du kun det rigtige resultat den dag - da dit resultat altid skal forbedres med værdien af de varer du har på lager

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Nov 14
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 17:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay, er det fornuftigt at flytte sådan efter hver køb/salg?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:29
Hvor mange stjerner giver du? :

nej det synes jeg er overkill. Man kan få lagerstyrings programmer men ikke lige her  så jeg ville måske tælle op en gang om måneden eller kvartalet og så flytte forskellen fra varekøb til varelager hvis tallet er gået op og fra varelager til varekøb hvis det er gået ned

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)