Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Den udvidede selvangivelse og manglende forskudsindberetning for 2014 - kan det nås?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 18. Sep 14
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 09:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer,

Jeg startede enkeltmandsvirksomhed hen mod slutningen af 2014. Jeg fakturerede og modtog derfor først betaling for de salg jeg har fortaget hen mod slutningen af december, Jeg nåede derfor ikke at rette forskudsopgørelsen for 2014, og jeg har således ikke indberettet noget overskud i forhold til enkeltmandsvirksomheden, og jeg har derfor heller ikke betalt skat. Jeg skylder derfor naturligvis i skat og pengene står urørt på virksomhedskontoen, men jeg havde ikke overvejet, at jeg jo ikke kan indberette efter skatteåret 2014 er afsluttet. Mit spørgsmål er så:

1) Er det en måde hvorpå jeg kan indberette til skat nu så jeg kan få det ud af verden før årsopgørelsen og den udvidede selvangivelse kommer?  - Og jeg kan forstå på en anden tråd, at jeg kan risikere slet ikke at få en udvidet selvangivelse hvis jeg ikke har ændret i forskudsopgørelsen for 2014. Kan det passe?

2) Er det nogen økonomiske konsekvenser ved at vente med at opgive overskuddet (og dermed beskatningsgrundlaget) til den udvidede selvangivelse kommer? Jeg har forsøgt at læse mig frem til et svar, men jeg synes ikke rigtigt jeg kan finde et entydigt.

På forhånd mange tak for svaret!

Mvh. Jesper

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46441
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:22
Hvor mange stjerner giver du? :

1 Nej - du kan ikke lave forskud for 2014 længere, men du har jo dit regnskab - indtægter minus udgifter og så kan du jo regne skatten ud. Hvis du har brugt dit fradrag via anden indtægt, f.eks løn, så kan du regne ca 44% af det rene overskud = skat - og det beløb kan du ved at logge på skat.dk med nemid som person, indbetale frivilligt direkte via dankort OG

Ja for at være sikker skal du be skat om udvidet selvangivelse. Du burde nok få det automatisk når du har CVR men var det i slutningen af 2014 vil det være klogt lige at kontakt skat og bede om udvidet selvangivelse 2014 OG udvidet forskud for 2015 samtidigt

Husk det er dit overskud og ikke det som står i banken som du beskattes af - og det gælder også, at alt du har faktureret er en indtægt, uanset om kunderne har betalt eller ikke, og tilsvarende med udgifterne. Har DU fået en faktura, så er det en udgift, uanset du ha betalt den eller ikke. 

2 links http://johnhannover.blogspot.dk/2014/05/hvad-bestar-virksomhedens-resultat-til.html og http://johnhannover.blogspot.dk/2014/05/hvad-bestar-virksomhedens-resultat-til.html 

2 Den skat du skulle ha betalt under 2014 vil blive pålagt en mindre dag til dag rente frem til du betaler den. Det er ikke en katastrofe, men hvis du selv regner beløbet ud og indbetaler frivilligt her i feb - så vil det jo blive meget lidt. Fra 1/7 vil der derudover blive pålagt en strafrente yderligere oveni

venligst John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Sep 14
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 11:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan på tast selv udskrive udvidet selvangivelse fra midt i marts og herefter indtaste regnskabstallene for 2014.

Tilmeldt 18. Sep 14
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 14:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John,

Tak for (endnu) et brugbart og detaljeret svar. Jeg vil helt sikkert ringe til skat i morgen for at sikre mig, at jeg får udvidet selvangivelse. Jeg er med på hvordan jeg beregner overskud. Har just dobbelttjekket med dit link. Jeg skal dog live være helt sikker på, at jeg skal logge på som privatperson (CPR), og ikke med medarbejder signaturen (CVR) når jeg indbetaler de 44% af overskuddet til skat?

Jeg ville også gerne høre om du kan uddybe det med strafrenterne fra 1/7? Mener du, at hvis jeg har opgivet skat, men ikke betalt inden da? Og hvis jeg læser dit svar sammen med Farverhus's (og tak for det svar også) skal jeg så forstå det således, at hvis jeg venter med at indberette til, at jeg kan ændre i de udvidede selvangivelse i marts, da ville jeg skulle betale renter for perioden januar-marts?

Mvh. Jesper

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46441
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Skat er personlig i personlig virksomhed så det er med personlig

du betaler dag til dag rente (ca 2,5%) fra 1/1 til du betaler og fra 1/7 oven i det en straffene ekstra.

det er ikke indberetninger men indbetaling der tæller og set skulle jo som udgangspunkt ha været i 2014

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 18. Sep 14
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 09:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for det John.

Mvh. Jesper

Tilmeldt 18. Sep 14
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 14:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Så fik jeg snakket med SKATog de var helt på linje med dig John. Jeg er dog blevet lidt nysgerrig i forhold til hvordan du præcis lander på de 44% (eller i den omegn)? Det er ganske rigtigt antaget at mit lønmodtagerjob æder alle fradrag, men jeg er nysgerrig i forhold til hvad de 44% er sammensat af? En eller anden grundsats plus AM-bidrag antager jeg?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46441
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:47
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 18. Sep 14
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 00:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Genialt. Tak! Jeg bliver klogere og klogere på alt det her!

Mvh. Jesper

Fra Odense
Tilmeldt 3. Mar 14
Indlæg ialt: 236
Fra  Bombgirl.dk Skrevet kl. 09:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Ligger lige et svar så jeg kan finde denne fine tråd igen...

Distributør af sexet og frækt lingeri og dameundertøj.
www.bombgirl.dk & www.demoniq.dk.

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)