Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvornår er et firma modent nok til en investor?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Nov 11
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 14:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Halløj der ude på kontorerne,

Mine to partnere og jeg, er meget snart klar til at launce vores hjertebarn. I den forbindelse vil vi gerne høre jer, hvornår i mener at et firma er modent nok til en investor

Det forholder sig sådan, at til start vil ingen af os kunne gå fuldtid i firmaet, grundet personlige forhold. Men vi mangler kapital til at få søsat vores projekt, derfor har vi snakkedet om følgende. Enden at vi forsøger at optage et lån eller vi søger en investor.

Min ene partner vil meget gerne søge en investor først. Her tænker jeg at en investor gerne vil se proof of concept før han/hun vil investerer?

Jeg tænker at det må være mest fornuftigt, at forsøge os med et banklån først, så vi kan få gang i firmaet og bevise at der er et marked og et behov for vores ydelse og at vores koncept kan bære frugt. 

Der er nok et par stykker herinde, der har siddet i samme båd før. Vi vil meget gerne høre jeres syn på sagen.

Er jeg helt galt på den her, eller vil i også mene at vi bør vente med en investor? 

De bedste hilsner 

Martin 

Fra Sorø
Tilmeldt 4. Oct 14
Indlæg ialt: 999
Fra  MHN Consulting Skrevet kl. 14:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa Martin

Det er svært at få lån i banken, men jeg tror at det vil være sværere at få en investor med før at i selv viser at i tror nok på jeres idé til at go "all-in". Når i selv har investeret og har et proof of concept / proof og marked så bliver det lettere.

Så længe i kun har en idé, og ikke kan arbejde fuldtids, ikke selv har forpligtet jer økonomisk gennem lån osv tror jeg det bliver svært at få en investor med - jeg mener hvorfor skulle han turde satse på jer når i ikke selv "tør"

//Morten

Tilmeldt 11. Nov 11
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 14:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Morten,

Tak for dit svar. Er helt enig, kan heller ikke se hvorfor en investor skulle gå  med på nuværende tidspunkt. 

Nej bankerne slipper ikke let slanterne, dog vil jeg mener at vores chance er langt større her. 

Dbh

Martin 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)