Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Købt privat - Solgt i firma - Dinero bogføring

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Aalborg SØ
Tilmeldt 6. Jan 15
Indlæg ialt: 75
Fra  Bosslife.dk Skrevet kl. 16:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej derude,

Jeg har nogle varer som er købt med en privat konto, og så solgt videre gennem firmaet. Hvordan bogføres disse køb i dinero

Samtidig, er der nogle der ved, om der er muligt, at ændre '' Beskrivelsen '' af en faktura? Når jeg ser oversigten over mine salgsfakturaer står der bare under beskrivelse '' Faktura '' Der kunne jeg godt tænke mig, at kunne skrive noget specifikt for hver faktura.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46501
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du bare har betalt privat men ellers købt dem til virksomheden = personlig virksomhed - så bogføres de som alle andre køb - men i stedet for betaling via bank, så betaling via Indskud kontant (mener det er 60160 -  som er en konto der ligger i egenkapitalen

Er det varer købt for længe siden eller i et selskab hvor de ikke er købt i selskabets navn, så må du lave en regning privat til firmaet og prisen sætter du så til at være det samme som firmaet ellers ville købe varen til (markedspris/indkøbspris) - en faktura uden moms, og så kan firmaet betale dig fra banken eller ved at du igen bruger konto for Indskudt kontant til det

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aalborg SØ
Tilmeldt 6. Jan 15
Indlæg ialt: 75
Fra  Bosslife.dk Skrevet kl. 17:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46501
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja - selvom jeg ikke er helt så begejstret for at Dinero når der er tale om selskaber (ApS og IVS) ikke lige gør opmærksom på, at det er OK med et privat udlæg som så i princip skal udlignes rimeligt hurtigt, og ikke bare stå på konto for udlæg ansatte/ejer - da man i selskaber i princip - hvis det er større beløb og noget der bare bliver stående, rent faktisk som ejer skal oprette lånebevis og tage rente - men ellers ja - det er samme sag

Kunne tilføje, at du skal sørge for at ting købes til virksomheden så dens navn f.eks. kan fremgå og ikke bare købe løs selv - lige som du naturligvis skal ha et bilag på købet som du bruger for udgiften (og for at vise evt moms). Du må ikke bare bogføre ud fra hukommelse eller egen bankkonto

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aalborg SØ
Tilmeldt 6. Jan 15
Indlæg ialt: 75
Fra  Bosslife.dk Skrevet kl. 18:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er klart. Tusind tak for hjælpen :).

Nu mangler jeg bare, om der er nogen der aner, hvordan jeg får rettet beskrivelsen af mine fakturaer til i Dinero.. Anyone?

Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 18:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Når jeg skal registrere en faktura som betalt i dinero, så benytter jeg kassekladden. Der kan du tilføje en tekst som feks "Salg af 20 blå sokker", hvis det er det du tænker på. Jeg har aldrig brugt andet end kassekladden, da jeg også har behov for denne mulighed for at tilføje tekst. 

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Fra Aalborg SØ
Tilmeldt 6. Jan 15
Indlæg ialt: 75
Fra  Bosslife.dk Skrevet kl. 18:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kunne som godt have brugt kassekladden, men da jeg pt. opretter en faktura til hvert enkelt salg og sender denne til kunden, er jeg nød til, at gøre det på den her måde :)

Fra Aalborg SØ
Tilmeldt 6. Jan 15
Indlæg ialt: 75
Fra  Bosslife.dk Skrevet kl. 18:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kunne selvfølgelig ændre det sådan, at faktura numrene følger ordre id'et i prestashop. Det ville gøre det mere overskueligt :).

Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 20:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Pedersen:
Jeg kunne som godt have brugt kassekladden, men da jeg pt. opretter en faktura til hvert enkelt salg og sender denne til kunden, er jeg nød til, at gøre det på den her måde :)

Jeg tror måske vi så misforstår hinanden. Jeg opretter også en faktura for hvert enkelt salg, men benytter stadig kassekladden når jeg skal registrere en faktura som betalt. 

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Fra København
Tilmeldt 8. Sep 14
Indlæg ialt: 93
Skrevet kl. 17:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin. 

Du kan ændre overskriften på den specifikke faktura, når du er inde på den. Feltet hvor der står 'Faktura', kan du ændre i, og skrive lige hvad du vil, så kan du selv bestemme overskriften på fakturaen :-) 


De bedste hilsner

Theis

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)