Jeg har nogle varer som er købt med en privat konto, og så solgt videre gennem firmaet. Hvordan bogføres disse køb i dinero?
Samtidig, er der nogle der ved, om der er muligt, at ændre '' Beskrivelsen '' af en faktura? Når jeg ser oversigten over mine salgsfakturaer står der bare under beskrivelse '' Faktura '' Der kunne jeg godt tænke mig, at kunne skrive noget specifikt for hver faktura.
Hvis du bare har betalt privat men ellers købt dem til virksomheden = personlig virksomhed - så bogføres de som alle andre køb - men i stedet for betaling via bank, så betaling via Indskud kontant (mener det er 60160 - som er en konto der ligger i egenkapitalen
Er det varer købt for længe siden eller i et selskab hvor de ikke er købt i selskabets navn, så må du lave en regning privat til firmaet og prisen sætter du så til at være det samme som firmaet ellers ville købe varen til (markedspris/indkøbspris) - en faktura uden moms, og så kan firmaet betale dig fra banken eller ved at du igen bruger konto for Indskudt kontant til det
vh John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Ja - selvom jeg ikke er helt så begejstret for at Dinero når der er tale om selskaber (ApS og IVS) ikke lige gør opmærksom på, at det er OK med et privat udlæg som så i princip skal udlignes rimeligt hurtigt, og ikke bare stå på konto for udlæg ansatte/ejer - da man i selskaber i princip - hvis det er større beløb og noget der bare bliver stående, rent faktisk som ejer skal oprette lånebevis og tage rente - men ellers ja - det er samme sag
Kunne tilføje, at du skal sørge for at ting købes til virksomheden så dens navn f.eks. kan fremgå og ikke bare købe løs selv - lige som du naturligvis skal ha et bilag på købet som du bruger for udgiften (og for at vise evt moms). Du må ikke bare bogføre ud fra hukommelse eller egen bankkonto
vh John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Når jeg skal registrere en faktura som betalt i dinero, så benytter jeg kassekladden. Der kan du tilføje en tekst som feks "Salg af 20 blå sokker", hvis det er det du tænker på. Jeg har aldrig brugt andet end kassekladden, da jeg også har behov for denne mulighed for at tilføje tekst.
www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer
Jeg kunne som godt have brugt kassekladden, men da jeg pt. opretter en faktura til hvert enkelt salg og sender denne til kunden, er jeg nød til, at gøre det på den her måde :)
Jeg kunne som godt have brugt kassekladden, men da jeg pt. opretter en faktura til hvert enkelt salg og sender denne til kunden, er jeg nød til, at gøre det på den her måde :)
Jeg tror måske vi så misforstår hinanden. Jeg opretter også en faktura for hvert enkelt salg, men benytter stadig kassekladden når jeg skal registrere en faktura som betalt.
www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer
Du kan ændre overskriften på den specifikke faktura, når du er inde på den. Feltet hvor der står 'Faktura', kan du ændre i, og skrive lige hvad du vil, så kan du selv bestemme overskriften på fakturaen :-)