Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SKAT betales i DK ved arbejde 14 dage i Tyskland, 14 dage hjemme (fri).. Eller hvor ?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Rødovre
Tilmeldt 28. Mar 07
Indlæg ialt: 159
Fra  VikarDanmark Skrevet kl. 16:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Og god påske  :-)

En kammerat og jeg er lidt uenige, og det skal afgøres, det er klart.

Hvis man som dansker arbejder i en periode på, forventeligt, 6 måneder i Tyskland, hvor man er ude at arbejde i 14 dage, så hjemme og holde fri i 14 dage, hvor betaler man så sin SKAT henne ?

Jeg mener det er almindeligt dansk skat, blandt andet fordi man er hjemme i DK mere end 42 dage indenfor 6 måneders perioden.

Vi har ikke lige afgjort, hvad vinderen skal have, det må vi se på :-)

/Jacob

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 16:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Vil det er en midlertidig kontrakt, med bopæls adresse i DK, så vil jeg mene at dobbelt-beskatningsloven træder i kraft, hvor du betaler skat i dit bopælsland. 

Jeg er ikke ekspert i dette! Det er et simpelt gæt, udfra hvad jeg tidligere har hørt. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:13
Hvor mange stjerner giver du? :

JacobN:
Hvis man som dansker arbejder i en periode på, forventeligt, 6 måneder i Tyskland, hvor man er ude at arbejde i 14 dage, så hjemme og holde fri i 14 dage, hvor betaler man så sin SKAT henne ?

I både Tyskland og Danmark.

Skattepligtig til Tyskland af indkomsten efter tyske regler. I Danmark skal indkomsten også medtages på selvangivelsen til SKAT. Der lemper SKAT så for den skat der allerede er betalt til Tyskland.

Fra Rødovre
Tilmeldt 28. Mar 07
Indlæg ialt: 159
Fra  VikarDanmark Skrevet kl. 20:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Og det er også selvom det kun er i en kortere periode, med mere end 42 dage hjemme i Danmark ?

/Jacob

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:13
Hvor mange stjerner giver du? :

JacobN:
Og det er også selvom det kun er i en kortere periode, med mere end 42 dage hjemme i Danmark ?

Ja - reglen om 42 dage vedrører en helt anden situation. Det går på hvor meget en i udlandet bosiddende person må arbejde i Danmark.....

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)