Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udregning af kundetæthed?

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Apr 15
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 14:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg står med en bæredygtig virksomhedsidé til en café. Revisoren var begejstret, men forlangte et lille regnskab over omsætningen på et år, fordelt på dage, uger og måneder. Men hvordan beregner, jeg en realistisk kundetæthed - hvor mange kan jeg realistisk forvente kommer.

beliggenheden er 8 km fra nærmeste by med spisesteder, men centralt beliggende i en middelstor landsby uden handelsmuligheder. Der er dog til større selskaber et forsamlingshus. Landsbyen er indstillet på, at skabe attraktion for turister. Der er i nærheden af den kommende cafe, landsbyens 2 store samlingssteder m. sportsplads og naturlegeplads m. shelters. Mange landsbyer i en vifte ud fra landsbyen også uden spisesteder. Hærvejen går til byen. Den kommende cafe ligger på byens hovedåre, med megen trafik dagligt.

om formiddagen leveres madpakker til skoler og virksomheder. resten af dagen og tidlig aften kører caféen.

jeg har indsamlet indbyggertal for by og landsbyer.

hvordan udregnes dette? Fx via procenter fordelt på, landsbyen, byen 8 km væk, landsbyerne og turister? Nogen der har lært noget om dette?

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)