En af mine bekendt havde i mange år arbejde med telemarketing, og været topsælger i de virksomheder han havde arbejdet for. Han besluttede sig for at starte sit eget call center, og han startede med bladsalg, bogklubber og lign. fordi det er nemme ordre at få. Bladhuse og bogklubber har masser af freelancere og små telemarketing bureauer der arbejder 100% på provision til at sælge deres blade og bøger.
Det min bekendte gjorde var, at starte alene og sælge, sælge og atter sælge. Da han selv begyndte at have en indtægt ansatte han den første på deltid, som var 100% på provision. Han brugte tid på at træne denne medarbejder så hun blev god. Derefter kom den næste medarbejder, som ligeledes fik træning og blev oplært. Jeg arbejde faktisk et par måneder for ham, og hjalp med at ringe ud og få nogle ordre i hus.
Jeg tror at det er den bedste måde at starte op på. Du starter selv med at ringe ud hver eneste dag. Så får du også den erfaring der skal til for at træne dine kommende medarbejdere. Og så ansætter du efterhånden som du kan træne og oplære nye medarbejdere.
Mvh Carsten