Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilken id-kort printer kan også lave skrabefelt? plus diverse andre relateret spørgsmål :)

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 25. Apr 15
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 16:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Jeg håber I kloge Aminoer kan hjælpe mig med nogle spørgsmål jeg har Smile

Hvis jeg mangler nogle informationer, der er nødvendige for at komme med input, er I meget velkommen til at nævne det, så vil jeg gøre mit bedste for at uddybe mig.

Jeg er på udkig efter en id-kort printer der har følgende features:

- mindre print måske 1-10 om ugen, skal anvendes efterhånden som der er brug for det, så ikke nødvendigt med at prof-printer eller masse print.

- skal kunne printe i almindelig plastkorttype som f.eks. fitnessdk anvender, pvc-plastik?

- dobbelt-siddet print i 4-farver

- skal kunne printe så der er en skrabe-felt på kortet som selvfølgelig skal kunne skrabes af

Derudover har jeg en tillæg spørgsmål.

- kan det man printer på id-kortet, pvc-plastik, holder sig i 5 år?

- evt. hvilken materiale skal man anvende, hvis man ønsker at det skal kunne holde i mindst 5 år?

- og i så fald, hvilken id-kort printer kan det?

Hvis der er informationer jeg mangler at oplyse er I meget velkommen til at spørge om mere.

Takker på forhånd for jeres tid og hjælp.

Hilsen,

CuriousMe Smile

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder ikke som om, at du har det store behov af store mængder. Kunne det være en ide, at få et eksternt firma på opgaven? :)

Tilmeldt 25. Apr 15
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 16:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Arne G.:

Det lyder ikke som om, at du har det store behov af store mængder. Kunne det være en ide, at få et eksternt firma på opgaven? :)

Kunne være hvis det ikke var for tre grunde:

- jeg gider ikke vente 1-2 dag for at modtage/levere id-kortet til brugeren, når personen står foran mig og venter :) jeg ønsker selv at stå for det så jeg kan levere kortet til personen med det samme.

- under skrabefeltet vil der være sikkerhedsmæssigt info, som jeg ikke ønsker at tredjepart skal have, selv om jeg godt er klar over at mange af dem der laver det her arbejde prof selvfølgelig er meget troværdige og ikke ville udgøre nogen sikkerhedstrussel, men alligevel. :)

- hvis jeg skulle få en ekstern til at lave 1 stk id-kort til mig om dagen, vil det i det lange sikkert koste mig meget mere, end hvad jeg vil spare her og nu, samtidig med ventetiden.

Tilmeldt 25. Apr 15
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 21:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Roskilde
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 422
Fra  LivetSomSenior ApS Skrevet kl. 21:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ret sikker på, at DataCards printere ikke kan printe skrabefelter. Problemet ved et skrabefelt er, at det faktisk ofte er en folie der lægges henover kortet efterfølgende. Det er ikke noget der "printes" på kortet.

Umiddelbart vil jeg tro, at du er nødt til at dele processen op i to step:

1) Printe det ønskede design på dine plastikkort. Hertil er en printer fra DataCard eller Zebra et fint valg. Kortpriser.dk fører vist begge mærker. Du kan også kontakte Oberthur i Rødovre, som også forhandler den type udstyr. Begge firmaer sælger vist også de løse hvide råkort, og ellers kan du nemt købe dem på f.eks. eBay eller Alibaba (afhængigt af volumen).

2) Når du har printet kan du så "klistre" et skrabefelt på. Dermed kommer det altså til at ligge ovenpå kortet, men en sikkerhedsperforering gør, at man ikke kan tage labellen af uden at den går i stykker. Dermed kan man se, om der har været forsøgt manipuleret med kortet.

Er skrabefeltet en decideret nødvendighed? Ellers ville jeg droppe det i første omgang.

Jeg ejer LivetSomSenior, som forhandler praktiske hjælpemidler til ældre og handicappede - se vores hjemmeside.

Tilmeldt 25. Apr 15
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 21:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jeppe, tak for din input.

Ja, skrabe feltet er et must, desværre. Hvordan fungerer det med at "lægge" skrabefelt" på bagefter, hvad skal man bruge til at lave det skrabefelt?

Jeg har ikke noget i mod at dele opgaven i to dele, først at printe også manuelt at lægge skrabefelt ovenpå, det er ok med mig.

Fra Roskilde
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 422
Fra  LivetSomSenior ApS Skrevet kl. 07:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ejer LivetSomSenior, som forhandler praktiske hjælpemidler til ældre og handicappede - se vores hjemmeside.

Tilmeldt 25. Apr 15
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 11:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Dem må jeg lige kigge på, tak for input :)

Tilmeldt 7. Apr 15
Indlæg ialt: 69
Fra  Skrotlortet.dk Skrevet kl. 13:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey,

Du kan prøve at give Morten fra http://www.OxfordİT.dk et kald eventuelt? Han arbejder med sådan noget til hverdag! :)

Vh. Deniz

Tilmeldt 25. Apr 15
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 14:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for input Deniz, det vil jeg lige gøre. :)

Men jeg vil også gerne høre fra folk der personligt har erfaring med kort printere, der kan det jeg efterspørger og ikke en sælger, hvis formål "bare" er at sælge :)

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)