Hvad tænker I om, at lave en applikation, som gør det muligt at split-teste logo eller andet grafik mod en segmenteret målgruppe?
Jeg tænker her ikke på konventionel A/B test såsom VWO , hvor man er meget fokuseret på konverteringsraten, men en applikation hvor man ser bort fra konverteringsraten og udelukkende fokuserer på, om det grafik man bruger rammer den rigtige målgruppe. Det vil gøre det muligt, også at vælge rigtig grafik, når man går bort fra hjemmesider og bruger grafikken som Facebook Cover, i tryk (blade/magasiner) og andet fysisk print.
Du kan i VWO split-teste, hvilke billeder der giver den højeste konverteringsrate. Det vil sige at VWO fungerer på hjemmesideniveau, hvilket betyder, at billederne skal ses i en større sammenhæng.
Hvad nu hvis et billede konverterer højere fordi farverne på billedet går bedre i spænd med resten af hjemmesiden? Det er ikke nødvendigvis et udtryk for, at billedet er det rigtige at bruge i andre sammenhænge. :)