Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Flytte pension til Aktie handel. Hvordan ?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Feb 08
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 20:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Halløj

Efter jeg blev selvstændig har jeg i lang tid ikke indbetalt Pension. Der står nu et mindre beløb. Jeg spurgte efter en udbetaling da jeg mener jeg kan investere pengene bedre i andet. Det ville koste op med 60% af beløbet...

 

Jeg har hørt at jeg kan flytte min Nordea Pension til en "aktie-handel"s boks eller lign, hvor de er låst til handel med aktier, dvs ingen kontant udbytte.

 

Kan i bekræfte dette og er der nogle der har gjort det? Hvordan forgår flytningen?


God aften.

Hellere fortryde noget jeg gjorde end noget jeg ikke gjorde:-)
Tilmeldt 19. Aug 15
Indlæg ialt: 288
Skrevet kl. 20:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg gjorde selv præcist det du efterspørger med en arbejdsgiver pension. Som selvstændig er du jo den arbejdsgiver der skal give tilladelsen Wink

Så min "arbejdsgiver pension" står nu i min bank og forvaltes af mig, som du skriver kan pensionen investeres i aktier/obligationer.

Selve flytningene er let, du kontakter din bank og oplyser at du gerne vil flytte din pension, så klarer de resten.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46511
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:49
Hvor mange stjerner giver du? :

bkonig:
Jeg gjorde selv præcist det du efterspørger med en arbejdsgiver pension. Som selvstændig er du jo den arbejdsgiver der skal give tilladelsen Wink
Det er jo givet det du gjorde, men den tror jeg er helt afhængig af hvad den oprindelige arbejdsgiver aftale siger.

Det er ikke alle den type - oprindeligt arbejdsgiverbetalte ordninger man kan flytte - i alle fald med fordel - uden jeg skal sige, at det ikke sagtens kan gøres her - det kan det ofte.

De kan også ha en garantisum/rente (typisk tror jeg f.eks Nordea pension, PFA o.l.) som kan stå til hinder = gøre det til en rigtig dårlig forretning og den kan være med en indbygget gruppeliv i visse fald som kan hindre eller fordyre udtræden.

Det nemme må være at høre Nordea pension om du kan flytte den ud - ELLER om de har opsparringstyper i den type aktier du ønsker, inden for deres regi og bede dem om opgørelse af hvad en udbetaling vil betyde i form af omkostninger (ofte små ved små ordninger) og evt konsekvens ved rentegaranti/gruppelivs tab og hvad der ellers kan være bygget ind.

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 15:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hør nu, Nordea har sagt at du kan genkøbe ordningen dermed kan du også flytte den til et andet sted uden at svare afgift!!!

Jeg synes du skal kontakte Nordnet.dk og sige du gerne vil åbne en konto og flytte din Nordea pension hen til den nye konto. Nordnet er sikkert det bedste sted at have sin pension hvis man vil handle aktier.

Mvh

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46511
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Mr. A:
Hør nu, Nordea har sagt at du kan genkøbe ordningen dermed kan du også flytte den til et andet sted uden at svare afgift!!!
det kan jeg ikke lige se i tråden, det er derfor jeg foreslog at starte med nordea pension - jeg synes kun der stod at trådstarter havde fået besked om at han kunne hæve den mod afgift - og jeg er enig i, at det ofte vil betyder at han også kan flytte den , men jeg ville starte med at høre Nordea om evt omk ved flytinge (i forhold til f.eks. rentegaranti og evt gruppeliv) og så hvem ellers det skal være

Ikke at jeg ikke tror A har ret - ville bare tage ting i ret rækkefølge og skabe sikkerhed for omk Man kan sagtens tænke sig man kan hæve med 60% og flytte, men at der er store omk.

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)