Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Backup - what to do?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Danmark
Tilmeldt 10. Sep 14
Indlæg ialt: 91
Fra  Bankboost Skrevet kl. 13:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle.

Jeg er ligesom de fleste ret afhængige af mit IT og mine filer, og jeg vil derfor gerne sikre dem bedst muligt.

Pt. har jeg et setup, hvor filerne ligger lokalt på min bærbare (der er krypteret samt med password), og så er der tilknyttet fildeling (Synology Cloud Station), således filerne kan hentes på "godkendte" enheder, som pt. udelukkende er min iPhone (var tidligere en stationær også).

Jeg kunne dog godt tænke mig en form for backup - så jeg er sikret uanset, hvad der måtte ske.

Hvad kan I anbefale - og hvordan virker det?

På forhånd tak

Mvh
Chris

Uvildig bankrådgivning til private!

www.facebook.com/bankboost

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46561
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg bruger dropbox og onedrive - som begge synkroniserer alt vigtigste løbende - regnskaber, korrespondance - excel filer osv. Begge skal derfor kikse for at jeg mister det

Onedrive tager derudover alle fotos fra året (jeg har 40 gb gratis onedrive og 25 gb dropbox)

Det dækker mit behov for back up helt løbende med dette - Jeg har ekstra sikkerhed ved at jeg bruger 3 forskellige maskiner lidt på skift - og de lavers samme dropbox/onedrive - så ser jeg fejl, kan jeg tænde dem uden netværk og altid ha rimelig ny dropbox/onedrive

Derudover har jeg netværks HD som synkroniserer alt hver nat på 3 TB inkl. videofilm som er alt for meget til de 25+40 gb jeg har i skyen

vh John Hannover 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Sorø
Tilmeldt 4. Oct 14
Indlæg ialt: 999
Fra  MHN Consulting Skrevet kl. 14:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg kører nok lidt som John her, jeg bruger Dropbox, hvor jeg har 1 TB + ratpack(tror jeg nok den hedder) der gør at jeg altid kan hente en gammel verison af dokumentet plus noget i Google Drive.

Det synkroniseres så jævnligt til et par PC'ere.

Er der situationer hvor man ikke er dækket her ? Ja det er der sikkert, jeg kan bare ikke lige komme på dem (ja altså udover det helt ekstreme hvor huset brænder samme da som Dropbox går konkurs Tongue Tied ) 

//Morten 

Fra Aarhus
Tilmeldt 7. May 13
Indlæg ialt: 967
Skrevet kl. 14:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Copy ( på copy.com ) giver 15GB gratis med samme type software som Dropbox.

Jeg er stor fan af begge (og har selv begge installeret) - Copy.com til virksomhedsbrug og Dropbox til alt det private.

Begge løsninger fungerer på den måde at når du installerer softwaren. så vil du skulle vælge en mappe du kan synkronisere mellem enheder (din bærbare og din telefon eksempelvis). Når du så smider en fil i den mappe eller opdaterer en fil, så synkroniserer softwaren filerne/mapperne og alle enheder bliver opdateret automatisk - både Dropbox og Copy har versionering af filer i tilfælde af du skulle komme til at lave en fejl eller ved en fejl slette en fil utilsigtet.

PHP Freelancer med speciale i Laravel og API integrationer

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)