Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Personale surfer på nettet - hvordan lukker jeg af?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 24. Nov 13
Indlæg ialt: 43
Fra  Webflair.dk Skrevet kl. 16:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle eksperter,

Jeg har en butik, hvor personalet bliver ved med at surfe på nettet (facebook eb etc) i arbejdstiden. Det er drøn irreterende og utroligt uprofesionelt. Jeg søger derfor en løsning til hvordan man lukker systemet ned, og kun kan bruges til det administrative som; brug af kassesystem, mail, webshop og radio.

Jeg har skrevet til vores kasse-support (Navision Partner), men har fået følgende svar retur: 

Vi kan vi kan desværre ikke hjælpe med at blokere adgangen til internettet på kasserne. Dette kræver 3.parts software som vi ikke udbyder/supporterer. Så i må desværre finde en løsning andetsteds.

 

Tænkte derfor om der var nogle herinde som kunne hjælpe?

På forhånd tak.

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2667
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 17:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Du kunne jo starte med at kalde sammen og forklare at det ikke accepteres. Jeg synes så også (ikke at det egentlig burde være nødvendigt) at du skal forklare personalet hvorfor det ikke accepteres at man benytter internet uden for sine pauser.

Jeg ville så nok også forklare at hvis det viser sig at der er nogen der ikke forstår budskabet så vil det starte med en skriftlig advarsel som efterfølges af en bortvisning for manglende interesse i jobbet.

Var det ikke en løsning - ?

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2491
Skrevet kl. 17:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Mikkel Rasmussen:

Hej alle eksperter,

Jeg har en butik, hvor personalet bliver ved med at surfe på nettet (facebook eb etc) i arbejdstiden. Det er drøn irreterende og utroligt uprofesionelt. Jeg søger derfor en løsning til hvordan man lukker systemet ned, og kun kan bruges til det administrative som; brug af kassesystem, mail, webshop og radio.

Jeg har skrevet til vores kasse-support (Navision Partner), men har fået følgende svar retur: 

Vi kan vi kan desværre ikke hjælpe med at blokere adgangen til internettet på kasserne. Dette kræver 3.parts software som vi ikke udbyder/supporterer. Så i må desværre finde en løsning andetsteds.

 

Tænkte derfor om der var nogle herinde som kunne hjælpe?

På forhånd tak.

Du har naturligvis udleveret en personalehåndbog til dine ansatte, hvori der står at det er uacceptabelt at der privatiseres i arbejdstiden??

Eller i det mindste informeret alle mundtligt om det ved ansættelsen??

Hvis ikke - så er du da et fjols.

Følg Pers råd, og se at få lavet de retningslinier skriftligt.

Fra Bredsten
Tilmeldt 3. Dec 09
Indlæg ialt: 989
Fra  FlexPOS Aps Skrevet kl. 17:32
Hvor mange stjerner giver du? :

En dedikeret på applikation låser s.flg ordenligt af for den slags ;)

Så mun ikke din leverandør bare kan sætte det op ??

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2667
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 17:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Jacob Ipsen:
En dedikeret på applikation låser s.flg ordenligt af for den sla
Naturligvis en mulighed - men jeg mener nu at samtale, forklaring og gensidig forståelse og accept - burde være den rigtigste vej.

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 17:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, enig med Per, en snak om det med medarbejderne vil være en god start. Bl.a. snak om at det er en dårlig ide at surfe på de PC'ere der kører forretningssystemer pga. sikkerhed etc.

Da jeg arbejdede med IT support solgte vi bl.a. Fortinet firewalls og netværksudstyr, og nogle virksomheder ville have visse websites blokeret, og det kunne vi med Fortinet's bokse. De er dog rimelig dyre, der findes sikkert billigere alternativer, men uanset hvad, så koster det penge at opsætte og vedligeholde udstyr, og det kan skabe irritation. Sommetider har man brug for at Google noget, søge nogle oplysninger etc. i arbejdsregi. 

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4778
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 17:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det kan normalt sættes op i jeres router eller firewall, så bestemte lokale IP-adresser (jeres kasseterminaler) er forhindret i at tilgå internettet.

Men start nu med at gøre det tydeligt for dit personale, at det ikke er acceptabelt, og oplys dem om konsekvensen, hvis de gør det alligevel.

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Jeg er partner i UlovligKopiering.dk, der hjælper virksomheder, som får kopieret online indhold.
Find mig på LinkedIn

Fra 4200
Tilmeldt 13. Jun 13
Indlæg ialt: 137
Fra  Gittes Hjemmesider Skrevet kl. 21:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jeg ville starte med en dialog med medarbejderne omkring arbejsmoral, hvis deres surfen på nettet forhindrer dem i at løse deres arbejdsopgaver.

Hvis du bare lukker nettet finder de nok på noget andet at fordrive tiden med.

Fra Kolding
Tilmeldt 27. Oct 14
Indlæg ialt: 83
Fra  Syswatch Skrevet kl. 21:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mikkel,

Hvis det ikke hjælper at tale med dit personale, så kan dette nemt implementeres med en router/firewall. Måske den du har allerede kan bruges, eller også kan den udskiftes med en lidt mere feature rig firewall som tilbyder disse funktioner.
Vi har tidligere implementeret lignende løsninger hos flere af vores kunder, så du er velkommen til at kontakte os for mere information.

Jesper Andersen
Gohosting.dk

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 12:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

En mental blokker er langt mere effektiv end en fysisk.

Personale, som udviser uhensigtsmæssig adfærd, er oftest udtryk for dårlig eller mangelfuld ledelse.

Du kan se på det sådan her:
For at mennesker foretager en handling, skal de have en impuls - en motivation.
Spørg dig selv, hvorfor dine ansatte er mere motiverede for at pleje deres trang til Facebook og nettet end for at passe deres arbejde.
Hvad kan du gøre for at ændre denne motivation, så motivationen for at arbejde er større end motivationen for elektronisk pjæk?

Hvis du lægger en blokering ind på butikkens system, men ikke ændrer på de ansattes motivation, kan du være sikker på, at de finder andre løsninger - f.eks. med deres mobiltelefoner - måske på toilettet...

Om du skal bruge pisk, gulerod eller en kombination er op til dig, men lige nu er situationen formentlig én af følgende:
1. Dit personale kender ikke din holdning
2. Dit personale kender din holdning - og skider på den

Med andre ord:

Du har ikke et teknisk problem - du har et ledelsesproblem.

Løs det problem, du har, i stedet for blot at skjule symptomet.

Venlig hilsen

Hans

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)