Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Omdanne enkeltmandsvirksomhed til I/S

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 3. Mar 14
Indlæg ialt: 236
Fra  Bombgirl.dk Skrevet kl. 12:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Går og overvejer at overdrage eller sælge sin enkeltmandsvirksomhed til sin ægtefælle.

Umiddelbart hvad jeg lige kan læse mig frem til er det ikke muligt. Eller har jeg overset noget?

Ved en evt. overdragelse eller salg, vil det være rigtigt godt hvis CVR-nr følger med.

Hvis overstående ikke er muligt, kan en omdannelse fra enkeltmandsvirksomhed til I/S, så være løsningen?

Så er de begge i virksomheden, men måske kan fordelingen laves så den passer, måske 60/40.

Kan CVR-nr. følge med ved sådan en omdannelse?

Hvad er der ellers at tænke på i overstående eksempler?

Distributør af sexet og frækt lingeri og dameundertøj.
www.bombgirl.dk & www.demoniq.dk.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46464
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej CVR som enkeltmands hører sammen med din person så du kan ikke overdrage det til andre eller omdanne til I/S eller andet

Nu ved jeg jo ikke hvorfor du vil ha det over til din hustru - ofte vil det skattemæssigt nok ikke gøre forskel - men det kan ske ved salg af aktiver og goodwill (skatteberegning men jeg kan ikke sige om det udløser noget i ægteparret) til et nyt CVR hun opretter -  eller et nyt I/S sammen og ja til 40/60 klart muligt

Du kan også tage hustru ind som medhjælpende ægtefælle - og lønne

Tal med en revisor hvis ikke andre svarer mere klart og korrekt-  så du får det optimalt med mindst mulig skat og besvær

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)