Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Privat indskudt - privat hævet

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Jan 14
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 12:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Jeg har et I/S med en ven, jeg står for bogføring som udføres i dinero. Derudover har jeg en fysisk mappe med købsfaktura som jeg så giver samme bilags nummere sådan at det passer til bilags nummeret i Dinero.

Vi startede virksomhed i 2015 i december, vi vidste vi skulle bruge noget startkapital og valgte derfor at skyde xxxx ind i firmaet på åbnings dagen.

Nu er der gået noget tid, vi har fået varelager hjem, købt artikler og andet til virksomheden og lavet et par salg.

Vi havde startkapital xxxx, men da vi ikke havde fået en bankkonto op at køre, lavede vi det private indskud på vores kasse konto. Vi har dog stedet for at bruge pengene derfra lavet mellemregninger og så lagt ud privat for alle vore køb. Hvilket betyder at i følge regnskavet har vi xxxx tilgode + vi skylder os selv for indkøb igennem mellemregninger. Jeg har nu lavet et finans bilag på dinero, hvor jeg har lavet en privat hævning på samme beløb som indskuddet for at få det ud af verden, sådan firmaet kun skylder os for det faktiske udlæg.

Mit spørgsmål er om dette er korrekt bogført? er det okay at lave private indskud og hævning, så længde det går i 0, da hvis det går i minus jo er løn. 

Jeg håber i forstår min case.

Mvh Oliver

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46560
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:46
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Min opfattelse er at du skal udjævne faktiske udlæg før du der reguleres på indskudt kapital. At rækkefølgen er omvendt skyldes at der er tilknyttet nogle juridiske sædvaner i forhold til indskudtkapital i modsætning til udlæg. Eksempelvis kan en interessent ikke "tvinges" til at indbetale mere end aftalt i indskud.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)