Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

dom fra byretten, hvad så

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Jan 15
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 07:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

 

jeg (kreditor) har lige modtaget en domsafsigelse fra byretten til min fordel overfor en skyldner.

HVad er next step for at få betaling? Skal jeg til fogedretten efterfølgende og have sendt en rykker inden da?

 

mange tak

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 08:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Runner23:

HVad er next step for at få betaling? Skal jeg til fogedretten efterfølgende og have sendt en rykker inden da?

De fleste plejer at skrive til skyldneren og appellerer til deres sunde fornuft, med henvisning til afgørelsen i byretten bed dem indbetale inden 14 dage.

 

Hvis de ikke vil eller kan betale deres gæld, så er det fogedretten der skal hjælpe med at få pengene inddrevet. Hvis du selv står for det praktiske og ikke har advokat eller anden prof til at hjælpe, så læs vejledningen fra fogedretten først http://www.domstol.dk/saadangoerdu/tildigderer/advokat/fogedsager/Documents/Vejledning%20om%20behandling%20af%20fogedsager.pdf 

Hvis du er i tvivl om det praktiske, så tager du ned i retten og beder om hjælp. Det plejer de at være ret flinke til, guide dig til hvad du skal udfylde og hvad du skal skaffe af oplysninger.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)