Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

IVS - Hvordan får jeg en bankkonto????

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Apr 15
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 10:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der nogle der kan hjælpe???

Jeg vil gerne starte et IVS, og har en kunde på nuværende tidspunkt, som giver fast indtægt.
Min kunde skal kunne indbetale på min konto, og tænkte at en konto ikke var et problem og få, da jeg ikke skal låne penge, men kun får indbetalinger.

MEN. 
Jeg fik den besked, at det kunne de ikke hjælpe med, da de skulle have et CVR nummer for at oprette en konto. Jeg forklarede, at jeg ikke kunne få CVR nummeret til IVS før jeg fremsendte et bevis for, at jeg havde/har en konto med mit firmanavn på.
Men det stod i loven, så det kunne de ikke hjælpe med.

Er der nogle der har erfaringer på det punkt, så jeg kan komme videre?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46464
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan godt stifte IVS uden at have en bankkonto - hvis din kapital skal være under 25.000 kr. Du må så have pengene i en cigarkasse indtil du har IVS

Banken kan dog også oprette en konto til IVS xxx under stiftelse så du har den klar

Du skal være meget opmærksom på, at dit forhold til den kunde ikke på nogen måde lige så godt kunne være ansættelse, for det kan give meget store skatteproblemer, at fakturere fra et selskab (langt mere end at fakturere fra personlig virksomhed) - hvis det i virkeligheden ikke er egentlig selvstændig virksomhed. (tripple skat)

Du kan læse meget mere om IVS, stiftelse, lovpligtig forsikring fra dag 1, bankkonto, skat, moms, lovpligtigt ejerregister, ejerbog osv - alt det som kan gøre, du kan styre uden om vanskeligheder med dit nye IVS- for 55 kr som E-bog (eller paperback) IVS som LINK 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 4. May 16
Indlæg ialt: 669
Fra  Papan Games - Papangames.dk Skrevet kl. 13:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan stifte et IVS, uden brug af en bankkonto. Du kan have dem liggende i din skuffe. Så længe det er under 25.000, det kræver bare at man laver en egenerklæring hvori man skriver hvor pengene befinder sig.

Når den så er stiftet, så kan man få en bankkonto.

Derudover, er det vel også muligt i teorien at få en Paypal erhvervskonto, men er ikke 100% sikker på det. :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46464
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Frederik-N:

Derudover, er det vel også muligt i teorien at få en Paypal erhvervskonto, men er ikke 100% sikker på det
det er kravet hvis man i erhverv vil bruge paypal men de laver ikke tilknytning som NemKonto som jo er lovkrav - det skal man have i en bank - derfor er det godt at ha dem på banen fra starten da man både kan få nej - og få pris overraskelse

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 21. Jun 16
Indlæg ialt: 9
Fra  Bogholderi Syd Skrevet kl. 15:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej

Jeg har i flere år siddet på den anden side af skrivebordet og ja de kan oprette en IVS under stiftelse. Men da der ikke kommer så mange af dem i banken så er det faktisk få medarbejdere der laver dem og nogen gange bliver det bare et nej - desværre.

Så kontakt dem igen, få fat i din rådgiver hvis du har en sådan og sæt dem i gang. Så snart IVS er oprettet og kapitalen på 1 kr. er på plads, så kan du få oprettet dig ved erhvervs og selskabsstyrelsen. Når du så får papirer på det skal banken have en kopi som de så opretter IVS'et endeligt med. Du skal jo vise at du har en konto med kapitalen på 1 kr.

Håber at det kan bruges og held og lykke med det hele.

Venlig hilsen

Sandy Mazanti

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)