Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Indberet skat uden CVR og under 18.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Oct 16
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 21:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Hvordan indberetter jeg skat, når jeg er under 18, og ikke har et registreret cvr nr? Jeg omsætter ikke for over 50.000, og skal således ikke betale moms

Jeg læste netop dette på John Hannovers blogDerimod må personer under 18 gerne arbejde freelance, designe, lave IT, slå græs osv mod honorar eller løn. 

På siden stod også, at det ikke er nødvendigt at registrere virksomheden, hvis man er over 18 og omsætter for under 50.000kr. 

Men betyder dette, at jeg SKAL registrere en virksomhed, hvis jeg er under 18 og ønsker at indberette? 

Håber der er nogen, som kan hjælpe, og evt. kan fortælle mig, hvordan jeg skal indberette den omsætning, jeg har, som er under 50.000kr. 

Tak på forhånd. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46547
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hersh:
Derimod må personer under 18 gerne arbejde freelance, designe, lave IT, slå græs osv mod honorar eller løn. 
jep - modsat optræde som virksomhed - f.eks drive webshop som man IKKE må som under 18 uden dispensatin og CVR og det har ikke med de 50.000 kr at gøre så.

Svaret er derfor at når du udfører ARBEJDE / Ydelser for andre - så hvis det er private - så gør de klogt i at betale dig via netbank, men du indberetter bare til skat i rubrik 15 i selvangivelsen


Hvis det er firmaer du arbejder for, så SKAL disse indberette det til skat så du bare kontrollerer det står korrekt i rubrik 12 - og evt forskudsregistrere det i rubrik 210 som dækker både 12 og 15 i selvangivelsen

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)