Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ansat køber vare, firmaet nægter at betale. Hvor står jeg?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Faaborg
Tilmeldt 23. Mar 16
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 14:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har en udfordring, jeg ikke rigtig ved hvor jeg står?

En person kommer ind til os i sommer og bestiller en vare (sportstøj spillersæt med tryk). Der skal sponsor logo på og regningen skal bare sendes til firmaet.

Firmaet betaler ikke, og nu nægter de at have kendskab til det. Personen som bestilte det er ikke ansat der mere.

Hvordan står vi? Vi har intet på skrift, kun mundtlig aftale, og varen er for længst blevet leveret. Hvem hæfter sig, personen personligt, der kom ind og bestilte varen, eller firmaet?

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12670
Skrevet kl. 14:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Casper Stelzner:
og varen er for længst blevet leveret.

 

Har du dokumentation for at var er leveret?  Har de nogen sinde gjort indsigelse mod leveringen? er der firmaets logo der er på tøjet?

Fra Faaborg
Tilmeldt 23. Mar 16
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 14:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja har dokumentation at varen er leveret, og det er firmaets logo der er på tøjet. Vi har intet hørt fra firmaet i 4 mdr selvom der er sendt faktura regelmæssigt. Jeg fik endelig telefonisk kontakt med dem, hvor de nægter at betale da de intet kender til det, samt personen som bestilte varen ikke er ansat der mere "siger de"

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12670
Skrevet kl. 15:42
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Har du ikke rykket dem for betaling?  hvis ikke vil jeg anbefale at du gør det og ser hvad der sker. Send dem en rykker og giv dem 10 dage til at betale i. Send både som brev (med indleverings kvittering) og  email. 

De har en rigtigt dårlig sag, da de ikke har lavet indsigelse mod modtagelsen af varen, tilmed har de ikke på nogen måde afvist jeres faktura. 

Tilmeldt 9. Mar 14
Indlæg ialt: 1562
Fra  Debedstepriser.com Skrevet kl. 16:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Da han bestilte, var det så via en firma mail?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46546
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:

 

Har du ikke rykket dem for betaling?  hvis ikke vil jeg anbefale at du gør det og ser hvad der sker. Send dem en rykker og giv dem 10 dage til at betale i. Send både som brev (med indleverings kvittering) og  email. 

De har en rigtigt dårlig sag, da de ikke har lavet indsigelse mod modtagelsen af varen, tilmed har de ikke på nogen måde afvist jeres faktura. 

ganske enig. Da de må have modtaget varen og ikke har protesteret har de en dårlig sag. De kan jo påstå at ham gutten bestilte og så tog han alle varene og forsvandt - men det jo ikke sandsynligt når DERES logo er på. De ansvarer for alm- bestillinger deres ansatte foretager (daglig drift) og du står godt når du har levreret og deres logo var på alt

Rykker og så kan den ende i en småsag som er billigst i retten hvis de bestrider - dog er denne nok ikke langt fra inkasso direkte (eller er måske der) - med vare modtaget og ingen indsigelse i 4 mdr

For fremtid - overvej ordrebekræftelse på den slags altid

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)