Kaminski |
og fint med det, der er dog en vinkel som helt bliver overset her.
Facebook er og bliver en kommerciel platform, hvor markedsføring driver værket.
Uanset hvor mange filtre du mener at kunne sætte på Facebook, så kan du IKKE undgå reklamer.
Og her er så det springende punkt, som gymnasiet burde have taget til sig.
Den sidende regering, div. ministre og lærerforeningen, er alle rørende enige om at markedsføring i folkeskoler og på ungdomsuddannelser ikke skal have plads.
Det vil sige at skolen ved at lytte en smule til hvad undervisningsministeren udtaler, kunne vælge en anden form for "social" platform, hvis sigtet er digital kommunikation på kryds og tværs af klassen og ikke reklame.
Er eleven hysterisk?
Måske, men hvis man ikke ønsker at benytte en kommerciel social platform, hvor algoritmer bestemmer hvilke reklamer man får smidt i ansigtet, hvor man ønsker at følge reglerne og ikke oprette en fake profil, som så alligevel tracker ens bevægelser, så må det være elevens valg.
Skolen burde vælge en non kommerciel platform, som ikke har rettigheder over hverken tekst, billeder, video eller lyd.