Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms på depositum

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra 2150 Nordhavn (Kbh. NØ)
Tilmeldt 15. Oct 16
Indlæg ialt: 34
Fra  Sienna Firm Skrevet kl. 01:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en PMV virksomhed. Udlejeren af mit kontorlokale har faktureret depositum ink. 25% moms

De 25% kan jeg ikke få tilbage da jeg ikke er momsregistreret, da jeg driver PMV. 

Er det rigtigt gjort af udlejeren af mit kontor at fakturere moms på depositum som jeg ikke mener er en momspligtig serviceydelse i sig selv?

Sienna Firm. Besøg hjemmeside på SiennaFirm.net

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 04:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg forstår ikke hvorfor du bekymrer dig om det ? Nogle udlejere kræver moms af depositum, andre gør ikke.

Hvis der er vigtigt for dig så registrer da et CVR nummer og træk momsen fra?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Udlejer har formentlig valgt at lade sig frivilligr momsregistrere for udlejning af fast ejendom. Han kommer da ikke udenom om at lægge moms på i dette tilfælde.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46522
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:05
Hvor mange stjerner giver du? :

SiennaFirm.net:

Jeg har en PMV virksomhed. Udlejeren af mit kontorlokale har faktureret depositum ink. 25% moms. 

De 25% kan jeg ikke få tilbage da jeg ikke er momsregistreret, da jeg driver PMV. 

Er det rigtigt gjort af udlejeren af mit kontor at fakturere moms på depositum som jeg ikke mener er en momspligtig serviceydelse i sig selv?

ja udlejere kan selv bestemme om deres udlejning er med eller uden moms. Det skyldes, at det er skidt at have moms på hvis man lejer til kun private - men godt hvis man generelt udlejer til erhverv, som oftest er momsregistrerede og trækker momsen fra. Dermed kan udlejer også trække moms fra sine udgifter til det momsede lejemål.

Depositum skal så også være med moms

Vi har talt om det i anden tråd - Du har stiftet i Oktober og allerede varelager for 15.000 og husleje og husleje og lidt andet for over 5.000 kr. Hvis det er billedet på 3 mdr eller mindre, så er billedet vel, at enten driver du ikke noget med overskud for øje, eller også vil din omsætning skulle forventes at komme over 50.000 kr på helår regnet som enhver 12 mdr periode - og så er det farligt at være PMV for så snart det er åbenlyst, så SKAL du momsregistrere dig.

I dette fald, virker det jo tilmed galt ikke at være momsregistreret fra start - da dit momsfradrag jo allerede nu på under 3 mdr vil være på indkøb 20.000 kr med moms - og det virker måske ikke klogt ikke at få det med synes jeg.

Pas i alle fald på, for dit PMV ligner et der klogeligt skulle være alm enkeltmands med moms

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)