Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Venner & familie siger jeg er galt på den, har de ret?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Randers C
Tilmeldt 22. Jan 14
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 16:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey amino folk, kloge hoveder og iværksættere!

Jeg har droppet de trygge rammer i gymnasiet for at komme i "iværksætter praktik" i et firma. Jeg har fået lov at få en fast månedsløn der svare til hvis jeg var i normal praktik (cirka 10k brutto) for de penge skal jeg så arbejde så meget jeg kan og lære så meget jeg kan. Jeg har cirka 40 timer ugentligt +møder.
Jeg har ikke lov til at få fri til arrangementer med mindre det er vigtigt.
Oven i hatten har jeg fået en mindre procentdel af firmaet jeg arbejder i (vi laver ikke overskud endnu) og den procentdel har jeg fået meget billigere end de andre.
Tanken er at vi skal starte en forretning sammen i det her år når jeg har lært nok.

Mine venner og familie synes jeg bliver røvrendt grundet 1. De mange timer 2. Den lille løn 3. Vi ikke laver overskud (så de ser ikke det positive i at jeg nu er medejer) 4. Jeg ikke får fri.

Hvad er jeres mening??

Mvh

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46496
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:28
Hvor mange stjerner giver du? :

vores mening skal du som ikke lægge så meget i - du må være den som bedst kan bedømme OM det kan føre til noget egentligt som det er værd at droppe gymnasiet for, - Du kan komme til at savne en uddannelse siden, men det kan jo være du får mere her - det tror jeg ikke man udefra kan bedømme

10.000 om måneden er naturligvis meget lav løn for 40 timer - og normalt ved medejerskab finder man da løsninger hvis du behøver gå af den ene eller anden årsag - i forventning om at du nok laver dit arbejde i de der ca 40 timer. Man går jo kun til den løn, på realistisk aftale om noget bedre skal komme ud af det

Andel af firmaet billigere end de andre?

1 Kan give et skatteproblem hvis det er erstatning for løn

2 Giver dig et ansvar - du kan få bod og andet skægt på lige fod med de andre

3 Har du en ejeraftale, for ellers kan det jo være relativt ligemeget at have andel i noget - Kan du sælge den andel - realisere den efter eget valg, eller hænger du i princip på at være ejer i noget der ikke giver overskud

Der er således spørgsmål nok - og kun det korrekte svar på dine realistiske forventninger til om det her lykkes - kan give svaret

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Randers
Tilmeldt 3. May 15
Indlæg ialt: 151
Fra  Grafikr ApS Skrevet kl. 16:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Som John også nævner, så er ejeraftalen og det juridiske drønvigtig. 

Ydermere er min mening, at du blot skal følge din egen mavefornemmelse og gøre det, du brænder for. Hvad andre synes er hul i hovedet, skal du ikke lægge så meget vægt i. 

Jeg kan bare ikke understrege nok, hvor vigtigt det er, at papierne er i orden, når du kaster dig ud i den slags og med de forhold. Du skal ikke gå og føle dig snydt. 

Pøj pøj med det.

Tilmeldt 23. Apr 07
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 17:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Min mening som naturligvis står for egen regning;

Nej, jeg synes ikke det lyder som om du bliver røvrendt.
Ikke med mindre de sætter dig til at skure gulve eller andet irrelevant arbejde, men det lyder det ikke til.
Du er formentlig kun 18-19 år gammel forestiller jeg mig hvis du er droppet ud af gym.
Du har næppe meget erhvervserfaring, men har her fået alletiders mulighed for at få det via din praktik.

Ja, du arbejder mange timer og nej, lønnen er ikke god, men det lyder til at du er kommet ud i en nystartet virksomhed og jeg formoder du høster en masse erfaring som kan blive guld værd for dig i fremtiden.

Mange iværksættere går selv for lud og koldt vand i starten. Her er du en del af samme iværsætterproces, og får endda løn for det.
Det er klart at du ikke kan gå de næste 4-5 år til 10.000, men at du tager 1-2 år på denne måde synes jeg er fint.
Selv hvis det ender med at I ikke starter noget op sammen senere, så har du høstet erfaring der kan bringe dig videre.  Enten som iværksætter eller erfaring der styrker dit CV til kommende jobsøgning.

Det korte af det lange må dog være. Hvad familie og venner synes er ikke så vigtigt her.
Det vigtigste er at du ikke selv føler du bliver røvrendt og at du er glad for det i har gang i.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)