Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skattebetaling Brobizz fri bil

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Jan 17
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 18:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Udover at jeg snart starter egen virksomhed, så arbejder jeg i dag hos en virksomhed som stiller fri bil til rådighed på papegøjeplader mod skatte betaling på: 3.330 KR. 
Jeg syntes at have hørt at jeg kan trække storebæltsbroen fra når jeg køre over den privat? f.eks til en familie fødselsdag.
Hvordan er regler for dette? Når det udelukkende er privat? Og at jeg betaler SKAT af min firma bil?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46498
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:56
Hvor mange stjerner giver du? :

du kan ikke trække noget fra for din private kørsel i den bil din arbejdsgiver stiller til rådighed mod den skattebetaling

Du kan have hørt noget med fradrag hvis DU ejer en papegøjepladebil købt med moms - i dit firma, og betaler privatbenyttelsesafgiften. Så kan du godt nok heller trække udgifter til den private del af driften fra - men du kan trække moms fra af al drift.

Du betaler så al drift selv og kan få kørselsgodtgørelsesfradrag - eller dele driften % og få det som fradrag i stedet for statens takst - men aldrig fradrag for den private del af driften

(og det var så hvis DU ejede den - her er det jo en firmabil ejet der du er ansat og så er der slet ikke nogen form for fradrag for private driftsudgifter osv)

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 23. Jan 17
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 20:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret John :)

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)