Og, igen, tak for din deltagelse også! Min aller-aller-aller-første tanke: Få sat dit SSL-certifikat op og 301 redirect fra usikker til sikker (jf. dit tekniske kendskab antager jeg, at du ved, lige præcis hvad jeg snakker om). Det er jo ikke nogen hemmelighed, at du befinder dig i en branche med enorm høj konkurrence. Søgeord som "hjemmeside" kræver alligevel en hel del for at kunne overtage. Men faktisk så jeg noget overraskende, at "grafisk design" faktisk ikke er så konkurrencepræget igen; et site med en DR på 14 ligger på side 1. Og det er ikke altomfattende, men kan give en idé om, at du har gode muligheder. Derfor vil jeg anbefale dig:
Som alle andre i denne SEO-analyse, bør du også vende blikket mod linkbuilding. Jeg spotter tre refererende domæner, og det er... ja... ik' mange, ik' nok. Bestræb dig på at få flere links i høj kvalitet (relevans). Jeg er lidt (læs: meget lidt) i samme branche som du, og vi har tidligere haft stor succes med outreach; altså skrive blogindlæg på vores samarbejdspartneres blogs - på den måde har vi fået høj relevans, samt meget mere end et links: Omtale, læst vores content og meget mere. True value. |
elund.dk:www.prospeed.dk
Hola. Og tak for din deltagelse.
Et godt fundament. Det må jeg sige, I har. En udemærket linkprofil rent volumemæssigt, og det ser ud til, at I allerede nu høster et par hundrede besøgende organisk på månedsbasis. Ros formuleret på en anden måde; I har et enormt stort potentiale at realisere.
Af søgeord kigger jeg mod:
- "badmintonketcher," hvor I ligger nummer 9. Det har små 3.000 månedlige søgninger.
- "badmintonsko," hvor I ligger langt nede, men søgeordet har små tusinde søgninger.
- "svedbånd," hvor I også ligger langt nede, men også det har små tusinde søgninger på månedlig basis.
- "fjerbolde," hvor I (beklager) igen ligger langt nede, men det har omtrent 5-700 månedlige søgninger.
Mange af de sider, der rangerer, er mærkværdige i sin URL-struktur; det kunne I med fordel få ryddet op i. Ydermere har I nogle strukturelle ændringer i sigte; på "badmintonsko" er det jeres produkt, der rangerer, ikke jeres kategoriside. Dette kan fikses med tekstopfyldning og intern linkstruktur.
Og netop på undersiden til badmintonsko ( https://www.prospeed.dk/hjem/badmintonsko ) kunne I med fordel få udarbejdet nogle gode tekster. Lige nu er der kun en linje, og det er trods alt bedre end intet tekst... alle disse tekstindsættelser er nemme i Prestashop.
Også jeres metabeskrivelser og title tags kunne trænge til en kærlig hånd. Her vil jeg, hvis I er begrænset på tid, anbefale jer at gøre således:
- Under Google Analytics klik "Adfærd" --> "Websiteindhold" og vælg "Landingssider."
- Tilføj "Organisk trafik" som segment.
- Tag de 10 landingssider, der høster mest trafik organisk, og skriv nogle gode, fangende title tags til disse. Tilføj evt. schemma (star rating script, der giver jeg stjerner under resultaterne på søgemaskinerne).
Disse to undersider har to <h1>-overskrifter:
https://www.prospeed.dk/blog/1_valg-af-opstrengningsmaskine.html
https://www.prospeed.dk/blog/3_valg-af-badmintonketcher.html
Det er en dårlig idé, og der bør kun være én pr. underside.
Stort skulderklap til jer: I har virkelig et enormt potentiale her, og hvis I allerede har gang i salget, kan I få lov at gange med et par stykker, hvis I får sammenskruet det online marketing-setup korrekt.
Ikke-SEO: I har ingen Facebook Pixel på sitet... det betyder, at I går glip af Facebook DPA (dynamisk produktannoncer), som er en enorm effektiv markedsføringskanal.