Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ændring af virksomhed

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Jul 08
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 22:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer i kloge mennesker.

Først glædelig jul og et godt nytår :)

Jeg har en virkosmhed, som jeg må ændre til en hobby virksomhed, da jeg ikke kan give den, den opmærksomhed og salg, der skal til.

Når jeg forsøger at afmelde moms, får jeg at vide, at det kan jeg ikke, uden af virksomheden helt lukkes. Kan jeg ikke fortsætte med mit cvr nr. i hobbyvirksomheden?

Der skal jo bruges cvr nr. både til bankkonto samt MobilPay og jeg tænker ikke, det burde være nødvendigt at starte forfra med nyt cvr nr. 

Kender I noget til det og hvad gør jeg?

På forhånd tusind tak :)

Vh Susanne

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46504
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Ændring til ikke momspligtig kræver som jeg husker det, at du får det godkendt i skat. Du kan jo have taget momsfradrag for een række indkøb, varer, aktiver osv og det går jo ikke, at du bare så afregistrerer

Er du det som hedder - frivilligt momsregstreret - så binder den i 2 år 

Skriv til skat som indlogget under kommunikatin som CVR og hør hvordan du skal forholde dig med at beholde CVR men komme ud af momsregistrering

(eller vent og se andre svar)

Venlig hilsen John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Ringsted
Tilmeldt 29. Dec 18
Indlæg ialt: 2
Fra  Sikilo.dk Skrevet kl. 12:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Står lidt i samme situation. Vores bank har vil gerne lave mig om til erhvervskunde, og det vil i gebyrer koste mere end jeg omsatte for i 2018. Derfor vil jeg gerne ændre til b-skat for den indtjening jeg har i min hobby virksomhed. 

Så jeg skal også afmelde. 

Men hvordan skal jeg fremover så lave en faktura til et firma?

Venligst 

Henrik Værum Høgh

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46504
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Afhænger af hvad du sælger. Du skal - når og hvis du bliver afmeldt momsmæssigt så fakturere som person. Hvis det er varer så er det bare med navn og adresse, hvis det er ydelser til firmaer, så skal de have dit CPR og fremover skal de så hver gang indberette det som enten Løn eller Honorar til skat som lovpligtigt

Det er konsekvensen af at fakturere ydelser til firmaer uden man har moms registrering

Det er ikke sikkert banken accepterer du har nogen som helst erhvervsmæssig indtægt på en personlig konto, så det skal du jo være sikker på, at de ikke kræver særkonto med en pris i alle fald, så snart du driver erhverv fra dit CPR. En personlig konto er som udgangspunkt KUN til personlig brug og hvidvask bliver vanskeligere for banken når du fakturerer firmaer

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Ringsted
Tilmeldt 29. Dec 18
Indlæg ialt: 2
Fra  Sikilo.dk Skrevet kl. 13:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak John.

Det lyder til at jeg lige skal vente og se hvad min bank"rådgiver" komme med af forslag. Jeg er ved at skifte bank, og hun vil se hvad der kan gøres. Men som forretning er det ret dårligt at jeg kun laver penge til banken.. 

Det er og bliver en hobby forretning, og måske en dag laver jeg mere omsætning end banken koster..

Tak for de gode forklaringer.

Henrik

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)