Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan man trække moms fra pakker?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Sep 17
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 13:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi sender små kuvertpakker købt på vores webshop til vores kunders privatadresser som brev med PostNords Quickpost til 29 kr per brev. Så vidt jeg ved, er det ikke muligt at trække moms fra det beløb, da der ikke er moms på porto. Har jeg ret?

Sender vi dyrere ting, vælger vi GLS - nu er det ikke som brev men som pakke - hvor vi betaler 42 kr for en lille pakke med Track 'n Trace. Kan vi trække moms fra de 42 kr?

Sideløbende er vi i gang med at lave en erhvervsaftale med GLS. Her koster det 55 kr per pakke 'eksklusive moms', skiver de. Det vil siger, der bliver lagt 25 % på de 55 kr. Kan vi trække momsen fra her?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46489
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Cristian2:
er det ikke muligt at trække moms fra det beløb, da der ikke er moms på porto. Har jeg ret?
ja momsfradrag kræver jo at der er moms på og at denne moms tydeligt fremgår af en regning udstedt til ens firma

Hvis der fremgår moms af regningen fra GLS så kan I trække den fra helt som hvis det lægges på de 55 kr og fremgår af regning

Der spares jo ikke noget ved momsfradrag - for når der ikke er moms på frimærker, så betaler man jo ikke moms heller - men momsfradrag kræver altid blot at dansk moms fremgår af regningen man får i firmaet

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)